دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

۱۸ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

🔴کار تبلیغاتی به قیمت جان و مال مردم؟

شورای عالی فضای مجازی در حضور سیدابراهیم رئیسی به فیلترینگ دائم واتساپ و اینستاگرام رای نداد / به جلسات آینده موکول شد ۱۴۰۱٫۷٫۲۰

سؤال: رأی ندادن به فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتساپ به چه معناست؟

رأی ندادن اعضای شورای عالی فضای مجازی به فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتساپ به معنای رفع فیلتر شدن آنها در روزهای آینده نیست؛ بلکه اعضای این شورا تصمیم گرفتند فعلاً به صورت عجولانه در این خصوص تصمیم‌گیری نکنند و احتمالاً در جلسه‌های بعدی در این رابطه تصمیم‌های لازم اتخاذ شود

خلاصه‌ی تصمیم‌های شورای عالی فضای مجازی به این ترتیب بود که فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ تا زمان آرام نشدن اوضاع امنیتی کشور ادامه پیدا کند و در راستای آن تلاش‌هایی برای وادار کردن آنها به رعایت کردن قوانین کشور و همچنین تقویت پلتفرم‌های داخلی انجام شود

👈پ.ن: آقایان فتنه ۸۸، ۹۶، ۹۸ و ۱۴۰۱ کافی نیست که بتوانید تصمیم گیری قاطع و غیرعجولانه داشته باشید؟  متاسفانه VPNها هم که مدتها پیش دستور و مصوبه برای فیلترینگ آنها داریم تا قبل از اغتشاشات همانند نقل و نبات در دست مردم بود، در اوج اغتشاشات و اوج فراخوان ضدانقلاب هم متاسفانه شیر آنها باز و بست می‌شود که البته امیدواریم دست برخی جریانات مشکوک داخلی نباشد، آقایان بماند که جراحی اقتصادی و بسیاری از تصمیمات زمینه ساز تشدید اغتشاشات ناشی از تصمیم‌سازی همین فضای بیگانه به سرعت و با سانسور منتقدان پیش رفت، آیا نمی‌دانید برای شعله ور ماندن اغتشاشات روزی نیم ساعت بازماندن VPNها کافیست؟ باز ماندن اینستا که به جای خود...

@Dr_Javidnia

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۰۱ ، ۲۲:۱۴
جواد جاویدنیا

⭕️ انفعال و محافظه کاری قوه قضائیه منجر به اهانت به رهبر معظم انقلاب شد

▪️ توهین بی‌شرمانه علنی مهرداد پولادی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران به رهبر عزیز انقلاب 

▪️ چرا کسی با این ها که علنا به مرجع تقلید میلیون ها نفر در داخل و خارج کشور جسارت کرده، برخورد نمیکند؟

▪️ متأسفانه عامل این اهانت ها محافظه کاری و انفعال قوه قضائیه در برخورد با هتاکان و دروغگویان از سلبریتی ها در سال های اخیر است

👈پ.ن: وقتی با ابتکار دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی در دولت روحانی کارگروهی برای تعیین نحوه برخورد با سلبریتی‌ها و در واقع کاپیتولاسیون به نفع سلبریتی‌های سینمایی و فوتبالی و ... در وزارت ارشاد تشکیل می‌شود و قوه قضائیه نیز در برابر این عمل خلاف قانون سکوت می‌کند و این شیوه در دولت و قوه قضائیه انقلابی نیز ادامه می یابد، منتظر بدتر از اینها باید بود...

💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۰۱ ، ۲۱:۱۲
جواد جاویدنیا

🔴 دلیل به میدان آوردن تمام عیار توان جنگ ترکیبی شناختی جنسیتی دشمن در اغتشاشات اخیر 

👈حجت الاسلام پناهیان: چیزی به نابودی رژیم صهیونیستی باقی نمانده است.

♦️ براساس روایات، ایرانی‌ها رژیم صهیونیستی را قبل از ظهور نابود خواهند کرد.

🔸وقتی رژیم صهیونیستی نابود شود، در تمام منطقه آرامش ایجاد می‌شود.

🔹 یا صاحب الزمان(عج)! ما پای قدم‌های تو رژیم صهیونیستی را نابود خواهیم کرد.

👈پ.ن: فرمایش امام خامنه‌ای مبنی بر نابودی غده سرطانی صهیونیست در آینده نزدیک بر اساس شواهد عینی در حال تحقق است و محور مقاومت به رهبری بی بدیل ایشان، برنامه ریزی دقیق برای این امر انجام داده و آمادگی کامل دارد، فقط ای کاش مسئولان داخلی هم با تمام توان شاهرگ حیاتی صهیونیست‌ها در داخل را با راه اندازی واقعی شبکه ملی اطلاعات و طرح صیانت، برای همیشه قطع کرده بودند، تا این رژیم منحوس در دست و پازدن احتضارش، نوجوانان ما را به گروگان نگرفته بود.
وای بر مسئولانی که هنوز نفهمیدند که عصر ظهور است و فقط باید برای خوشایند امام زمان و نایبش کار کنند، نه به طمع گندم ری، به دشمن فرصت دهند.

⁉️با وجود گذشت حدود ۲۰ روز از شروع فتنه اخیر، هنوز VPNها و پروکسی‌ها که اکثرا از داخل مدیریت می‌شوند، بر خلاف قانون فعالند و فراخوان‌های مکرر و خشونت آمیز ضدانقلاب در همین ساعات اخیر مو به مو اجرا می‌شود و هزینه برای نظام و مردم ایجاد می کند.

👈آیا زمان بیداری از غفلت و هزینه مسئولان انقلابی برای نظام نرسیده است؟

💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۰۱ ، ۲۱:۰۰
جواد جاویدنیا

📽 مستند «حضورِ بدون اختیار❗️»

🔄 تحلیل‌هایی از استاد #کهوند، استاد #مومن_نسب، استاد #عالی و استاد #فرجی_پور حول محور فرمایشات امام خامنه‌ای در ارتباط با فضای مجازی

👨‍🏫 فیلم کامل صحبت‌های استاد مؤمن‌نسب که بخش‌های کوتاهی از آن را در این مستند کوتاه تماشا کردید، در دوره جامع👇موجود است:
👉 https://24on.ir/g/1/9

🖌🎨 کاری از بچه‌های جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
•┈┈••✾••┈┈•
@Dr_Javidnia

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۰۱ ، ۲۳:۱۲
جواد جاویدنیا

پاسخ #امام_خامنه_ای به تهدیدهایی مانند اینترنت ماهواره‌ای:

🔴 این مانع علی‌العجاله مانع است

♦️این منطق درست نیست که ما بگوییم چون تا ۵ سال دیگر فن‌آوری ماهواره پیشرفت خواهد کرد و بدون بشقاب هم مردم ممکن است تصاویر ماهواره را بگیرند، پس از حالا جلویش را باز کنیم! این منطق، منطق صحیحی نیست.

♦️آن کسی که این منطق را مطرح می‌کند، باید بگوید برای جلوگیری از آن، چه کار تازه‌ای باید کرد؟ البته دشمن فن‌آوری را پیشرفته می‌کند. در مقابل، شما باید فکر کنید که با تطوّر و پیشرفت فن‌آوری ماهواره، چه کارهایی را می‌توانید انجام دهید تا از نفوذ ماهواره جلوگیری کنید.

♦️اما این استدلال، که چون دشمن پیشرفت می‌کند، پس ما بیاییم هر مانعی را از جلو راهش برداریم، منطقی نیست. 

🔺این مانع، علی‌العجاله (فعلاً) مانع است. مثل این است که دشمن تا مرزهای ما پیش آمده، آن وقت بگوییم، ما که نمی‌توانیم بیشتر از دو ساعت مقاومت کنیم، پس برویم! نه آقا! این دو ساعت را مقاومت کنید، شاید پیروز شدید. این چه حرفی است!؟

📅 ۲۸ اردیبهشت ۷۸

#️⃣ #از_تبیین_تا_قیام
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
•┈┈••✾••┈┈•
@Dr_Javidnia

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۰۱ ، ۱۹:۴۰
جواد جاویدنیا

🔴مسئولان انقلابی! فرزندان ما را از پادگان اشرف و داعش مجازی آزاد کنید

🔺بسیار تأسف بار است که سپاه مقرهای کوموله را با قدرت در جنگ سخت مورد هدف قرار می دهد، اما در جنگ نرم پادگانهای جذب و تربیت جوانان به عنوان اغتشاش گر داعشی با هزینه بیت المال و با بهانه های واهی همچون حفظ کسب و کار باز است و ادامه حیات می دهد.

🔹بیش از ۹۰ درصد بازداشت شدگان نوجوان تجمعات اخیر به صورت دوست دختر - دوست پسری در اغتشاشات حاضر شده بودند. 

🔸رصد دستگاه‌های امنیتی و همچنین بررسی‌های میدانی نیروهای انتظامی و... نشان می‌دهد درصد بالایی از حاضران در تجمعات اخیر در کشور در سنین نوجوانی و ابتدای جوانی قرار داشتند.

🔹مطابق این خبر، براساس گزارشات به دست آمده از سوی یک دستگاه امنیتی، ۹۳ درصد حاضران در تجمعات اخیر در بازه سنی تا ۲۵ سال بودند که نشانگر به وجود آمدن نسل نو اغتشاشگران در کشور است.

🔸همچنین این گزارش نشان می‌دهد به‌رغم اینکه گفته شد جنس تجمعات زنانه است، اما حضور جداگانه دختران و زنان در تجمع اخیر بسیار کم بوده است

🔹 بیش از ۹۰ درصد بازداشت شدگان در سن پایین دوست دختر-دوست پسر بودند که برای هیجان آشوب و... وارد صحنه شده و حتی در بازجویی‌های اولیه نیز اعلام کرده بودند برای نمایش قدرت و شجاعت و... در مقابل دوستانمان اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و... کرده بودیم 

🔸 به تعبیری مسائل جنسی در به صحنه آوردن نسل جدید برای تجمع عنصر تعیین‌کننده‌ای بوده است.

hamshahrionline.ir/x83qs

💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۰۱ ، ۲۲:۳۵
جواد جاویدنیا

نقش #تلگرام در حمله تروریستی سال ۹۶ #داعش به مجلس و حرم امام خمینی(ره)
در مستند بدون فیلتر

 

بدون شک بازگشت تلگرام به کشور مساوی بازگشت خسارت بار روحانی و تیمش به صحنه مدیریت کشور است! هوشیار باشیم

این فیلم که حاوی اطلاعات خاص در خصوص تروریست های داعش است را ببینید

@aledavood
•┈┈••✾••┈┈•
@Dr_Javidnia

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۰۱ ، ۲۰:۳۱
جواد جاویدنیا

❌عامل تشنج و تشویش اذهان عمومی مردم غیور تبریز در فتنه‌ها چه کسی بوده و چرا تا به حال برخوردی با ایشان نشده؟؟ 

جناب آقای پزشکیان یکی از عاملین خون به ناحق ریخته مجروحین و شهدای این اغتشاشات اخیر هستند و باید پاسخگوی اعمالشان باشند. 

📌درخواست خانواده شهید مدافع ولایت و امنیت محمد حسین حدادیان

از ریاست قوه قضاییه 
و ریاست مجلس شورای اسلامی

این نماینده مجلس در اغتشاشات اسفند 96 هم حامی اغتشاشگران بوده ولی متاسفانه با توجه به چتر حمایتی که داشتند به هیچ عنوان به تخلفشان رسیدگی نشد. مماشات تا کجا؟؟ 
آیا مجددا باید با تحریک افرادی امثال ایشان خون جوانان دیگری ریخته شود چون آقایان مسئولیت دارند نباید به تخلفاتشان رسیگی شود؟ 

https://ana.press/001glm

@shahidhadadian74
•┈┈••✾••┈┈•
@Dr_Javidnia

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۰۱ ، ۰۱:۱۸
جواد جاویدنیا

🔴 یادتونه دی ۹۶ قرار بود بلاک‌چین بیاد😐 الآن‌م قراره استارلینک بیاد😐 لشکر شام هم در راهه👆

یکی از کارچاق‌کن‌های دشمن در فضای مجازی همین آذری‌جهرمی هست‌ش که چهار سال وزیر ارتباطات ما بود و باعث شد پیام‌رسان‌های داخلی ما انقدر عقب بمونن…

هنوزم امثال این نفوذی زیادند و نمی‌گذارند فضای مجازی ما قدرتمند بشه.

@famtaa
•┈┈••✾••┈┈•
@Dr_Javidnia

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۰۱ ، ۰۱:۱۶
جواد جاویدنیا

💠 عضو مجلس خبرگان و هیئت رئیسه جامعه مدرسین: قوه قضائیه با کم‌کاری دستگاه‌های متولی فضای مجازی برخورد جدی داشته باشد.

🔻آیت‌الله کعبی

🔹 حقوق عامه به معنای تمام قوانین و مقررات و احکام شرع مقدس است که جنبه عمومی دارد و زمینه‌های امنیت ملی، اقتدار ملی، منافع ملی، مصالح ملی، وحدت ملی، آسایش مردم، سلامت و بهداشت عمومی، محیط زیست عمومی، حفظ دین و صیانت از جان، عرض، آبرو، کرامت و عزت جامعه را دربر می‌گیرد.

🔹 باید خروجی فضای مجازی بر جامعه، ایمان و عمل صالح باشد و فضای مجازی باید آسایش، امنیت روانی و آرامش آحاد جامعه را فراهم کند که این امر باید توسط دستگاه‌های فرهنگی و فضای مجازی کشور تحقق یابد.

🔹 اگر اختلال و کم‌کاری این دستگاه‌های مربوطه در مسأله فضای مجازی ایجاد شود، باید دادستان به مثابه مدعی حقوق عامه و قوه قضاییه طبق قانون و در حمایت از حقوق عامه در این زمینه ورود پیدا کند.

🔹 به جهت اینکه فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای در زمینه ارتباط اجتماعی، اشتغال، آسایش و امنیت روانی مردم دارد، باید دستگاه‌های متولی فضای مجازی کشور وظیفه ذاتی خود در این زمینه را به درستی انجام دهند و همچنین باید قوه قضاییه با کم‌کاری دستگاه‌های ذیربط در این مسائل برخورد جدی داشته باشد.

@famtaa
•┈┈••✾••┈┈•
@Dr_Javidnia

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۰۱ ، ۰۱:۱۲
جواد جاویدنیا