دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

هشدار جدی:

خرید واکسن از کواکس = برجام پزشکی

عبور دوباره از خط قرمزهای رهبری

 

مقام معظم رهبری در 19 دی ماه 1399 خرید واکسن آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی را ممنوع اعلام کردند:

عین متنی که در پایگاه اینترنتی دفتر مقام معظم رهبری آمده است به این شرح است:

«ممنوعیّت ورود واکسن آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی به کشور
 نکته‌ی دوّم در مورد کرونا این است که ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. این را من به مسئولین هم گفته‌ام، الان هم به طور عمومی میگویم. اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند واکسن تولید کنند، این افتضاح کرونایی در کشور خودشان پیش نمی‌آمد. چند روز پیش در ظرف ۲۴ ساعت، اینها چهار هزار نفر تلفات داشتند. اینها اگر بلدند واکسن درست کنند، اگر کارخانه‌ی فایزرشان میتواند واکسن درست کند، چرا میخواهند به ما بدهند؟ خب خودشان مصرف کنند که این قدر مرده و کشته‌‌ی زیاد نداشته باشند. انگلیس هم همین جور. بنابر‌این، به اینها اعتماد نیست؛ من واقعاً اعتماد هم ندارم، نمیدانم، گاهی اوقات هست که اینها میخواهند واکسن را روی ملّتهای دیگر امتحان کنند، ببینند اثر میکند یا نمیکند. بنابر‌این، از آمریکا و از انگلیس [واکسن تهیّه نشود]. البتّه به فرانسه هم من خوش‌بین نیستم، علّتش هم این است که سابقه‌ی آن خونهای آلوده را اینها دارند.(۲۰) [البتّه] از جاهای دیگر اگر بخواهند واکسن تهیّه کنند -که جای مطمئنّی باشد- هیچ اشکالی ندارد».


https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=47066

 

متأسفانه دقیقا به شیوه ای که در مورد اسناد خسارت بار #برجام، #2030 و #FATF عمل شد، دولت بدون اطلاع مجلس و مردم با با پنهان کاری بسیار زیاد و بدون انتشار متن توافقنامه و مشخصات واکسن خریداری شده و کلی گویی راه خود را برای خرید واکسن خارجی که مشخص نیست تولید کدام کشور است یا خیر و آیا مطمئن است یا خیر به سرعت در پیش گرفته و باز هم دستگاههای نظارتی (مجلس، قوه قضائیه و سازمان اطلاعات سپاه) با سکوت و انفعال معنادار راه را برای عبور از خط قرمز مقام معظم رهبری بازگذاشته اند و اندک فریادهای مردم و برخی مسئولان و نمایندگان دلسوز نیز به شدت سانسور می شود.

بماند قصه پر غصه اینکه حضرت آقا ممنوعیت اعتماد به آمریکا و انگلیس و فرانسه در بحث دارو و واکسن را «قبلا به مسئولین گفته بودند» اما عدم توجه آنها سبب شد که عمومی این مطلب را بگویند و باز هم از آبروی خود هزینه کنند.

اول بهمن ماه تجمع مردمی طلاب و روحانیون در مقابل مجلس شورای اسلامی را در اعتراض به این امر شاهد بودیم که باز هم انعکاس جدی در رسانه‌های انقلابی نداشت.

این در حالی است که جهانپور سخنگوی پیشین وزارت بهداشت در مهرماه خبر از پیوستن ایران به اتحادیه تأمین واکسن کوید 19 یا همان کواکس و امضای توافقنامه خرید واکسن داد.

https://www.irinn.ir/fa/news/801432

اخبار منشره نیز حاکی از آن است که واکسنهایی در حال خریداری از کواکس است که اشتباها واکسن کواکس نامیده می شوند، اما مشخص نیست کدام نوع واکسن و از کدام کشور خریداری شده است و در ابتدا بنا بود تا اسفندماه وارد شوند، اما در حال حاضر یا یک شتابزدگی بناست تا قبل از 22 بهمن واکسیناسیون شروع شود.

http://mshrgh.ir/1167048

http://mehrnews.com/xTBcp

خانم دکتر زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که به دلیل سخنانش علیه کواکس قبل از اعلام ممنوعیت مقام معظم رهبری، مورد هجمه شدید مینو محرز قرار گرفت در 30 دیماه با تأکید بر حرفهای گذشته گفت: ابعاد معاهده «کواکس» باید در مجلس بررسی شود، آمریکایی‌ها ضمانت پرداخت غرامت درصورت عوارض واکسن نمی‌دهند، اینکه مصوبات ستاد کرونا در حکم قانون است و نیازی نیست که مجلس به آن وارد شود، نیز امری درست است اما موضوع خرید واکسن می‌تواند بحثی حاکمیتی باشد.

http://mshrgh.ir/1169894

شبهه بزرگی که مانع موضع گیری صحیح در این خصوص شده است که اصلا «واکسن کواکس» واکسن آمریکایی انگلیسی فرانسوی نیست.

کمی دقیق تر اینکه اصلا «کواکس» واکسن نیست، بلکه اتحادیه بین المللی تأمین واکسن کرونا است که در سبد خود واکسنهای مختلفی دارد که لزوما واکسن های امریکایی و انگلیسی و فرانسوی نیست.

حال بد نیست به چند نکته زیر توجه کنید تا بیش از پیش نگران پنهان کاری دولت و برجام پزشکی بشوید و شاید مسئولان انقلابی زحمتی به خود بدهند و موضوع را حداقل بررسی کوتاهی انجام دهند:

ماهیت واقعی اتحادیه بین المللی کواکس و معاهده ای که بر مبنای آن شکل گرفته است، کاملا مخفی است. با جستجوی اینترنت در حد توان خود توانستم متوجه شوم که این اتحادیه متشکل از بهداشت جهانی (WHO)، فرانسه و اتحادیه اروپا است.

اتحادیه واکسن (Gavi) در تعریف کواکس چنین آورده است:یکی از سه پایه شتاب دهنده دسترسی به ابزارهای مقابله با کوید 19  است که در ماه آوریل 2020 توسط سازمان بهداشت جهانی، کمیسیون اروپا و فرانسه در پاسخ به این همه گیری راه اندازی شد.

https://www.gavi.org/vaccineswork/covax-explained

نگاهی به میزان سرمایه گذاری مورد نیاز این طرح بین المللی و سرمایه گذاران عمده آن که آمریکا و متحدان آن هستند نیز خالی از لطف نیست:

https://per.euronews.com/2020/12/28

این اطلاعات از منابع اروپایی و غربی نشان می دهد که برخی مطالب منتشره در منابع فارسی مبنی بر عدم همکاری آمریکا با کواکس کاملا اشتباه است:

 

https://www.tabnak.ir

 

یکی از متحدان مهم این اتحادیه بنیاد خیریه مشکوک بیل و ملیندا گیتس است که در سال 2000 اساسا با کمک 750 میلیون دلاری آن بنیاد تشکیل شده است :

 

https://share.america.gov

 

https://www.gavi.org/our-alliance/about

حال در صفحه سازمان بهداشت جهانی مراجعه می کنیم و تعریف شتاب دهنده دسترسی به ابزارهای مقابله با کوید 19

(he Access to COVID-19 Tools (ACT) Accelerator) را بررسی می کنیم که چهار میزبان این رویداد کاملا مشخص و قابل تأمل است:

 

«یک همکاری جهانی پیشگامانه برای تسریع در توسعه ، تولید و دسترسی عادلانه به آزمایشات ، درمان ها و واکسن های کوید19 است که در اواخر آوریل سال 2020 ، در یک رویداد به میزبانی مدیر کل سازمان بهداشت جهانی ، رئیس جمهور فرانسه ، رئیس کمیسیون اروپا و بنیاد بیل و ملیندا گیتس، جمعی از دولت ها ، دانشمندان ، مشاغل ، جامعه مدنی و نیکوکاران و سازمان های بهداشت جهانی (بنیاد بیل و ملیندا گیتس ، CEPI ، FIND ، گاوی ، صندوق جهانی ، یونیتید ، ولکام ، WHO و بانک جهانی) دور هم آورد».

 

https://www.who.int/initiatives/act-accelerator/about

 

البته گزارش معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از این رویداد که در تاریخ 4 ژوئن 2020 برابر با 15 خرداد 1399 برگزار شده است نیز موید این مطلب است:

 

https://economic.mfa.ir/portal/newsview/599783

نکته مهم اینجاست که واکسن یکی از ارکان چهارگانه مدنظر در این اتحادیه یعنی تشخیص ، درمان ، واکسن ها و تقویت سیستم بهداشتی است.

 

حال صرفنظر از ملیت آمریکایی بنیاد مثلا خیریه بیل و ملیندا گیتس، به ابهامات موجود در خصوص وی دقت کنید:

خبرگزاری تسنیم طی خبری در شهریور ماه 1399 فیلمی از بیل گیتس را منتشر کرده است (فیلم را در لینک زیر ببینید) که طی آن بیل گیتس در یک سخنرانی ده سال پیش از این صراحتا عنوان کرده است که « اگر ما اقدامات مناسبی به‌روی واکسیناسیون جدید، بهداشت و درمان و مراقبتهای تولید مثل  انجام دهیم، می‌توان جمعیت زمان حاضر زمین یعنی 6.8 میلیارد نفر را 10 تا 15 درصد کاهش داد»!

https://tn.ai/2352876

مشاور سابق ترامپ: بیل گیتس کرونا را ساخته است.

http://mshrgh.ir/1062629

گزارش ویژه نشریه معتبر گلوبال ریسرچ از خطرات واکسن فایزر حاکی از آن است که ردپای مشکوک بنیاد بیل و ملیندا گیتس در تولید واکسن کرونا مشهود است و پس از طرح شواهد و مستندات خود، نگارنده مقاله چنین هشدار می دهد که بیل گیتس، تولیدکنندگان واکسن‌های مبتنی بر mRNA نظیر فایزر/بیونتک و مدرنا، و متحدان نزدیک آنها نظیر دکتر فاوچی از مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی بواسطه عجله و شتاب در تزریق این واکسن‌های تجربی به بدن ما، دارند با جان انسان‌ها بازی می‌کنند. نکته جالب توجه اینکه، دکتر فاوچی و مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی صاحب حق امتیاز تولید واکسن تب دنگی موسوم به دنگ‌وکسیا هستند. این واکسن توسط سانوفی ـ پاستور بازاریابی می‌شود و از سال ۲۰۱۶ توسط سازمان بهداشت جهانیِ تحت ریاستِ تدروس به‌عنوان یک واکسن «ضروری» تبلیغ شده است. رابرت اف کندی خاطرنشان کرده که فاوچی و مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی «به دلیل آزمایشات بالینی می‌دانستند که در خصوص واکنش متناقض سیستم ایمنی مشکلی وجود دارد»، اما در هر صورت این واکسن را به بدن چند صد هزار کودک فیلیپینی تزریق کردند. برآورد شده که تا قبل از آنکه دولت برنامه واکسیناسیون را متوقف کند، حدود ۶۰۰ کودک دریافت‌کننده واکسن جان خود را از دست دادند.

http://mshrgh.ir/1166472

کار به آنجا رسیده است که مخالفان واکسن و تئوریسین‌های توطئه با داغ کردن هشتگ «بیل گیتس را رسوا سازید» قسم خوردند که از واکسن کووید-۱۹ بیل گیتس میلیاردر و بنیانگذار مایکروسافت استفاده نخواهند کرد.

http://mshrgh.ir/1085526

 

رابرت اف کندی، فعال حقوق کودکان و وکیل بین‌المللی با ارسال طوماری به کاخ سفید، خواستار تحقیق روی برنامه‌های بیل گیتس در کشورهای مختلف شده و اقدامات او را «سوءاستفاده پزشکی و جنایت علیه بشریت» نامیده است. اگرچه این طومار تنها 100 هزار امضاء لازم دارد تا کاخ سفید بدان پاسخ دهد، تا لحظه انتشار این مقاله، 265 هزار امضاء جلب کرده است. در بخشی از این دادخواست یا طومار آمده است: «گیتس، یونیسف و سازمان بهداشت جهانی با استفاده از آنتی‌ژن HCG مخفی در واکسن‌های کزار به شکل عمدی کودکان کنیایی را عقیم کرده‌اند».


http://mshrgh.ir/1095627

متأسفانه با وجود حجم اطلاعات منفی آشکاری که علیه این جریان مشکوک کرونا وجود دارد، وقتی خانم دکتر زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت درمان مجلس شورای اسلامی در تاریخ 18 آذر 1399 (یک ماه قبل از اعلام ممنوعیت رهبر انقلاب) تأمین واکسن از کواکس را زیر سوال برد ( http://javidnia.blog.ir/post/847 ) از یک سو کیانوش جهانپور قصد بیل گیتس برای کاهش 15 درصدی جمعیت دنیا را از طریق واکسن منتفی دانیست و از سوی دیگر مینو محرز مجری سیاستهای سازمان بهداشت جهانی به صورت تمام قد به دفاع از کواکس و حتی بیل گیتس پرداخت و جنگ بیولوژیک را به صورت کلی مردود دانست. روزنامه جهان صنعت در تاریخ 19 آذر 1399 چنین نوشت:

«دیروز خبر دیگری هم جنجالی شد. در صورتی که در آن سر دنیا خبر تزریق واکسن را جشن می‌گرفتند در این سر دنیا یک نماینده مجلس با رشته‌توئیت‌های خود کادر درمان را بیش از گذشته خشمگین کرد...

در همین راستا دیروز به گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو علاوه بر پیش‌خرید واکسن از مجموعه کواکس سازمان بهداشت جهانی که توافقنامه آن امضا شده، مذاکرات مختلف برای پیش‌خرید حدود ۲۱ میلیون دوز واکسن کرونا از چهار کشور تولید‌کننده واکسن در حال انجام است و همه تلاش دولت و وزارت بهداشت این است که اولین محموله واکسن کرونا از مجموع ۴۲ میلیون واکسنی که قرار است از خارج خریداری شود، اوایل سال آینده میلادی وارد کشور شود. بنا بر گفته جهانپور قضیه کشتار ۱۵ درصدی مردم ملغی است

در همین رابطه مینو محرز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص ادعاهای بی‌اساس زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: اینکه ایشان یا هر مسوول دیگری بدون آگاهی کافی و علم درباره کروناویروس نظر می‌دهد جای تاسف دارد. چرا باید فردی مانند بیل گیتس که نصف دارایی خود را در راه بیماران و تحقیقات برای درمان و کنترل سل، مالاریا، ایدز و حالا کرونا صرف کرده، حالا با واکسن کرونا ۱۵ درصد از جمعیت جهان را بکشد! بیل گیتس سال‌هاست برای بهداشت جهان تلاش می‌کند. مشخص نیست چرا برخی دشمن آقای بیل گیتس شدند.

این حرف کاملا غیراخلاقی و جاهلانه است. این صحبت‌ها همان افکاری است که صدای جعلی من را در فضای مجازی منتشر کردند.

وی افزود: متاسفانه افراد طرفدار طب سنتی ضد واکسن کرونا صحبت می‌کنند. بنده به شخصه از خانم شیخی گلایه‌مند هستم که چرا چنین ادعای بی‌اساسی را در فضای مجازی مطرح کرده است چرا که با چنین گفته‌هایی تنها تشویش اذهان عمومی ایجاد می‌کنند... علم پیشرفت کرده است. هیچ کس در هیچ جای دنیا قرار نیست ما را بکشد.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه تعدادی واکسن پیش‌خرید کردیم بیان کرد: دیروز هم وزارت بهداشت اعلام کرد تعدادی واکسن پیش‌خرید کردیم اما مدرنا و فایزر نیست. احتمالا چینی یا روسی خواهد بود. در هر صورت طبق گفته یکی از دانشمندان آمریکایی که در خصوص اپیدمی کرونا اطلاعات زیادی دارد، اعلام کرده هر واکسنی که به دست مردم رسید، حتما تزریق کنید و اصلا فکر نکنید که حتما باید واکسن MRNA  بزنید»

https://jahanesanat.ir

متاسفانه هتاکی این عضو ستاد کرونا ادامه پیدا کرد تا جایی که بعد از سخنان صریح مقام معظم رهبری در 19 دی ماه 1399 مبنی بر ممنوعیت واردات واکسنهای مشکوک، نامبرده در 28 دی ماه صریحا و بر خلاف مواضع مقام معظم رهبری در خصوص انواع واکسن‌ها در دنیا گفت: «هر کشوری هر نوع واکسن تاییده شده‌ای که دارد موثر است و باید تزریق کرد چرا که باید سطح ایمنی دنیا بالا برود و این واکسن‌ها گرچه انواع مختلفی دارند اما همگی باعث افزایش سطح ایمنی در برابر کرونا می‌شوند».     

http://khabaronline.ir/news/1477121

 

 

در نهایت آنچه بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد همسویی این افکار و مواضع با رسانه ضد ایرانی بی بی سی است که فورا حمله به مقام معظم رهبری را با استناد به مصاحبه یکی از مدیران کواکس و سازمان عفو بین الملل آغاز کرده است.

https://www.bbc.com

همچنین در خبر دیگری با استناد به چند توئیت معدود افراد معلوم الحال، خشم اکثریت مردم از تصمیم مقام معظم رهبری را ترسیم کرده است:

https://www.bbc.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۰۳
جواد جاویدنیا

نظرات  (۲)

سلام و خداقوت، احسنت به این بصیرت و توانمندی در عقل نظری و عقل عملی و شهامت.

باید جوشش مردمی ایجاد کرد. هر زمان مردم در صحنه امدند، خائن و منافق هیچ غلطی نتوانستند کنند. برای مطالبه جری مردم کار کنیم. برای اگاهی شون. گارد نگرفتن در برابر حق.

حیات ابدی در پیش است و مرگ حتمی و خدای خالق رب، بصیر.

خدا لعنت کنه وطن فروش های بزدل میان تهی که کارشکنی میکنند ومیخوان خواب انگلیس تعبیر کنند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی