دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

نظر به بازخوردهای متعدد از پیامهای منتشره اینجانب و ارائه تحلیلهای مختلف در سایتها و کانالها و پایگاههای خبری موافق و مخالف از صحبتهایم در رادیو گفتگو مراتب ذیل مورد تاکید مجدد قرار می گیرد:

۱) همانگونه که در توضیحات کانال آمده است: این کانال به هیچ حزب و جناح و خطی جز خط رهبری وابستگی ندارد. نقل مطالب از دیگران به هیچ وجه به منزله تایید یا اطلاع از تمام افکار و وابستگیهای احتمالی اشخاص نیست.

۲) ارائه تحلیل خبری توسط سایر افراد، که با اهداف مختلف صورت می گیرد، چه بسا در ظاهر موافق، ممکن است برای تخریب جریان و القای ارتباط و وابستگی فکری اینجانب به جریانهایی باشد که در راستای کم اثر کردن حرکت و در مواردی با خط دهی آقایان نهادهای خاص صورت گرفته باشد. لذا از همه مخاطبان و به ویژه تصمیم گیران خواهشمند است با دقت و با لحاظ همه احتمالات نیبت به مطالب منتشره اظهارنظر و موضع گیری نمایند تا خدای ناکرده، بدخواهان راه را بر انتقاد سالم که در چارچوب نظام و مبتنی بر دستورات امام خامنه ای صورت می گیرد بسته نشود.

۳) مردم عزیز توجه داشته باشند، انتقادات در راستای تضعیف نظام و مسئولان ولایی کشور به ویژه حجه الاسلام رئیسی که مایه امید مردم هستند، نیست. بلکه موارد فقط در راستای تقویت نظام و حرکت به سمت عدالتخواهی و مطالبه گری واقعی است که حضرت آقا ترسیم کرده اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۹ ، ۱۳:۴۲
جواد جاویدنیا

🔸با ایجاد قداستهای ساختگی زمینه را برای رشد و پرورش افکار خلاف منافع نظام و انقلاب و مردم در دستگاههای مختلف ایجاد نکنیم.

🔹به هر صدای مخالف و نقد دلسوزانه نسبت ضد انقلاب و تضعیف کننده نظام ندهیم.

🔸تا آنجا که جان در بدن دارم به افشاگری های خود ادامه می دهم تا انقلاب و نظام در مقابل هر انحرافی بیمه شود.

💠✍️کانال شخصی دکتر #جاویدنیا

🆔 @Dr_Javidnia

لینک مطلب در کانال ایتای دکتر جاویدنیا:

https://eitaa.com/Dr_javidnia/1586

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۹ ، ۱۸:۲۰
جواد جاویدنیا

🔹آقای وزیر ارتباطات اطلاعاتی و مدیران ارتباطی وزارت اطلاعات توضیح دهند که نتیجه مذاکراتشان با نرم افزارهای آمریکایی صهیونیستی چه بوده است؟

🔸آیا احترام به قوانین و مقررات کشور و ارزشهای نظام و انقلاب حاصل شده است که آزادانه اجازه فعالیت در کشور دارند؟ (عکس حاج قاسم چه شد؟)

🔹چند بار باید از این نرم افزارهای برای ضربه زدن به کشور استفاده شود که وزارت اطلاعاتی ارتباطات و وزارت اطلاعات ارتباطاتی به وظیفه خود در برخورد بدون مسامحه جامه عمل بپوشانند؟

🔸وقتی وزارتین به وظیفه خود عمل نکردند و با ایجاد تردید و شبهه افکنی مانع اجرای قانون توسط دستگاه قضا در فضای مجازی شدند، تکلیف چیست؟

🔹جز اقدام آتش به اختیار برای آگاهسازی و هشدار به مردم و مسئولان غافل از خطر بزرگ در کمین نظام چه می توان کرد؟

🔸ممکن است صدای فریاد زننده را خاموش کرد، اما تاریخ قضاوت خواهد کرد و به کوری چشم دشمنان امام خامنه ای حق و باطل مشخص خواهد شد...

💠✍️کانال شخصی دکتر #جاویدنیا

🆔 @Dr_Javidnia

لینک مطلب در کانال ایتای دکتر جاویدنیا:

https://eitaa.com/Dr_javidnia/1584

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۹ ، ۱۸:۱۵
جواد جاویدنیا

🔵آیا در زمینه مدیریت فضای مجازی و در قضایایی همچون مرکز افتا و تدوین سند ملی پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی، مدیریت تلگرام و پیام رسانهای خارجی و مقابله با فیلترشکنها و به طور کلی مدیریت فضای مجازی مدیران مربوطه وزارت اطلاعات #جناح_بازی نکرده اند؟

🔴اگر پاسخ منفی است چرا جناح انقلاب در فضای مجازی کشور منفعل و مظلوم است و صدای آمریکا و غرب پرستان بالا و بر فراز دیگر صداهاست و  نرم افزارهای آمریکایی صهیونیستی حکمرانی می کنند؟

🔵چرا در مقاطعی که نظام و انقلاب مورد هجمه است بیشترین آمار فیلترشکنهای فعال را داریم و در مقاطعی که دولت راستگویان مورد هجمه و انتقاد است کمترین تعداد فیلترشکن فعال را داریم؟

🔴چرا به تاراج رفتن دین و ایمان و اعتقاد کودکان و نوجوانان در فضای مجازی با فیلترشکنها برای این مسئولان دلسوز انقلابی؟!!! اهمیتی ندارد و عدم اجرای وظیفه مهم مقابله فنی با VPNها را به انحاء مختلف توجیه می کنند؟

💠✍️کانال شخصی دکتر #جاویدنیا

🆔 @Dr_Javidnia

 

لینک مطلب در کانال ایتای دکتر جاویدنیا:

https://eitaa.com/Dr_javidnia/1581

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۹ ، ۱۴:۲۳
جواد جاویدنیا

🔹قدر زحمات و رشادتهای سربازان گمنام امام زمان (عج) را می دانیم و به خون شهدای وزارت اطلاعات ارج می‌نهیم
🔸از انتقاد خود قصد تضییع زحمات خالصانه و انقلابی بدنه نیروهای انقلابی این وزارت را نداریم. بلکه انتقادات ما برای جلوگیری از مسیرهای اشتباهی است که به نظام و انقلاب لطمه وارد می سازد و مانع از اجرای منویات مقام معظم رهبری در فضای مجازی شده است

🔹بدخواهان انقلاب و نظام طمع نکنند که از ما حرفی صادر شده است که تضعیف نیروهای انقلابی این وزارت را رقم بزند

🔸اعتقاد داریم که همه بخشهای نظام هر چند حساس اگر انتقاد پذیر نباشند و نظارت قانون بر آنها نباشد، می تواند آسیب به نظام وارد سازد

🔹لذا صراحتا فاصله حداکثری خط خود را از ضد انقلاب و آنها که می خواهند به چهره اصل نظام خدشه ای وارد کنند اعلام می داریم و برای همه نیروهای انقلابی در هر مقام و سمتی که هستند آرزوی توفیق روز افزون داریم.
💠✍کانال شخصی دکتر #جاویدنیا

🆔 @Dr_Javidnia

 

لینک مطلب در کانال ایتای دکتر جاویدنیا:

https://eitaa.com/Dr_javidnia/1579

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۹ ، ۱۴:۲۱
جواد جاویدنیا

📣عامل حذف خبر منتشره از اینجانب با عنوان "تا زنده هستم به افشاگری‌های خود ادامه می‌دهم". از خروجی باشگاه خبرنگاران مشخص شد.

🔴ضمن تشکر ویژه از باشگاه خبرنگاران سر نخ این حذف غیرقانونی به دادسرای فرهنگ و رسانه رسید.

🔵اعلام کردند شکایتی از بنده مطرح نشده و چون احساس کردند؟! انتشار این مطلب مدنظر حقیر نبوده، حذف بخش وزارت اطلاعات آن را خواستار شدند؟! 

⚫️اعلام شد انتشار با نظر بنده بوده و می توانستید قبل از حذف از بنده استعلام کنید، حاضر نشدند دستور غیرقانونی خود را لغو کنند و انتشار چنین مطالبی را به صلاح کشور!!! ندانستند.

⚪️بنده اگر حرفم خلاف است، خود آقایان شکایت کنند. آن وقت شما حق ورود دارید.

🔴به عنوان دادسرای تهران مدعی العموم هستید یا #مدعی_الوزارت_اطلاعات؟

🔵اگر مدعی العمومید در قبال شکایت هزاران نفر از اقشار مختلف مردم علیه وزیر ارتباطات و تلگرام و اینستاگرام چه کردید؟

⚫️برای احضار وزیر منتظر اجازه نهاد و شخص خاصی هستید؟

⚪️آیا سیاست های مقام معظم رهبری در شکست حصر رسانه ای دشمن، تقویت رسانه های داخلی، استقلال عمل و اجازه طرح اندیشه های مخالف و حتی طرح مسائل انتقادی نسبت به منصوبان حضرت آقا در چارچوب قانون در آن دادسرا محقق شده است؟

👈👈چرا برآیند اتفاقاتی که در آن دادسرا اتفاق می افتد، خواسته یا ناخواسته منطبق با خط مشی دولت و به ویژه وزارت ارتباطات و ویژه تر وزارت اطلاعات است؟ 

💠✍️کانال شخصی دکتر #جاویدنیا 🆔 @Dr_Javidnia

متن کامل خبر حذف شده و منابع خبر و توضیحات تکمیلی:

http://javidnia.blog.ir/post/173

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۹ ، ۱۳:۱۳
جواد جاویدنیا

 

 

روز گذشته خبر فوق که در سایت باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده بود، به صورت غیرقانونی حذف شد متن خبر به شرح ذیل است:

معاون سابق فضای مجازی دادستانی کل کشور

جاوید نیا: تا زنده هستم به افشاگری‌های خود ادامه می‌دهم
معاون سابق فضای مجازی دادستانی کل کشور گفت: قسم خوردم تا زمانی که زنده هستم در خصوص فعالیت پیام‌رسان‌های خارجی در کشور افشاگری کنم.


به گزارش سرویس خبری سازمان بسیج حقوق دانان خبرگزاری بسیج ، جواد جاویدنیا معاون سابق فضای مجازی دادستانی کل کشور , معاون رئیس کل دادگستری استان تهران در گفت‌وگوی زنده رادیویی با موضوع بررسی موانع اجرایی قانون در فضای مجازی که در ۲۶ تیرماه پخش شد، اظهار کرد: در بحث حفاظت داده‌ها، اساس ماجرا اینجاست که بستر یکپارچه‌ای را برای حفاظت اطلاعات طراحی نکردیم.

او در ادامه بیان کرد: یک سند به اسم سند افتا به معنی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات داریم که این سند یکسری وظایفی را برای بخش‌های مختلفی مقرر کرده و در اصل گفته است که هر کدام از دستگاه‌هایی که اطلاعات هویتی افراد را در اختیار دارند باید حفاظت‌هایی را انجام دهند.

معاون سابق فضای مجازی دادستانی کل کشور با بیان اینکه اگر مرکز افتا مرکز امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات است چرا باید هر روز با لو رفتن اطلاعات مواجه باشیم، عنوان کرد: این مرکز زیر مجموعه ریاست جمهوری است که البته ما متأسفانه هر چه بررسی کردیم مبنای قانونی برای این مرکز پیدا نکردیم، علی‌رغم اینکه تذکرات قانونی به آن‌ها دادیم، زیرا در کشور هر مرکز و تشکیلاتی که ایجاد می‌شود باید با مصوبه مجلس باشد.

جاوید نیا مطرح کرد: اگر بخواهیم بگوییم که چرا در فضای مجازی امنیت نداریم، به دلیل این است که هنوز متولی‌اش را به صورت دقیق تعیین تکلیف نکردیم و متأسفانه هنوز بین مرکز افتا و سازمان پدافند غیر عامل اختلاف وجود دارد و شورای عالی فضای مجازی هم که مکلف است در این زمینه ورود کند، هنوز اقدام ضروری انجام نداده است.

معاون رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: از ظرفیت کارشناسی متأسفانه در شورای عالی فضای مجازی استفاده نمی‌شود و مصوبه مرکز افتا و مصوبه پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی به این سمت و سو می‌رود که غیر از وزارت اطلاعات و وزارت ارتباطات، کسی نفهمد که پشت پرده چه خبر است.

جاوید نیا تصریح کرد: ترجیح بعضی آقایان این است که مردم روی پیام رسان‌های خارجی حضور داشته باشند، زیرا اگر جایی خلاف قانون عمل کردند و اطلاعات شخصی را بر اساس هک به دست آوردند، کسی متوجه نشود تا اعمال قانونی انجام دهند.

معاون سابق فضای مجازی دادستانی کل کشور افزود: یکی از شگرد‌های آنان این است که به افراد اطمینان خاطر می‌دهند و می‌گویند پیام رسان‌های خارجی امن هستند، اما من به خاطر این ماجرا قسم خوردم تا زمانی که زنده هستم این مسائل را افشاگری کنم تا مردم بفهمند که چه اتفاقی دارد می‌افتد.

معاون رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به توزیع سیم کارت‌های بدون هویت بین افراد عنوان کرد: در خصوص توزیع سیم کارت‌های بدون هویت متأسفانه انتهای موضوع به بخشی از دستگاه‌های امنیتی می‌رسد که خودشان می‌آیند اپراتور‌ها را ملزم می‌کنند که این سیم‌کارت‌های بدون هویت را بین مردم توزیع کنند تا برای شناسایی متهمان از آن‌ها بهره برداری کنند.

جاوید نیا با بیان اینکه این کار غیرقانونی است و دستگاه‌های امنیتی باید علم خود را بالا ببرند، گفت: در عرض سه ماه یک کلاهبرداری ۶ هزار سیم کارت بدون هویت در اختیارش قرار می‌گیرد، این‌ها فریب است، اما متأسفانه تا زمانی که این بسته به صورت شفاف در اختیار مردم، قانونگذار و مراجع قضایی قرار نگیرد، اصلاح نخواهد شد.

معاون سابق فضای مجازی دادستانی کل کشور مطرح کرد: اگر وزارت اطلاعات، وزارت نظام بود و نه نظام باند و جناح اکنون متهمان فتنه از درون وزارت بر نقاط کلیدی نظام به ویزه فضای مجازی کشور سوار نبودند.
 

https://basijnews.ir/fa/news/9259124

 پیش از این انتشار این خبر در باشگاه خبرنگاران در این پست اطلاع رسانی شده بود:

http://javidnia.blog.ir/post/172

لینک خبر حذف شده باشگاه خبرنگاران جوان به شرح ذیل است:

https://www.yjc.ir/00VAqi

منبع این خبر سخنرانی انجام شده در رادیو گفتگو است که می توانید فایلها را در پست ذیل ملاحظه کنید:

http://javidnia.blog.ir/post/171

💠✍️کانال #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۹ ، ۱۹:۲۵
جواد جاویدنیا