دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

۴۴ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

🔴ضرورت ایجاد مرکز واحد برای پاسخگویی به مطالبه‌گران

🔹 طی چند روز گذشته کانال واحد امنیت غذایی مؤسسه #مصاف با انتشار فیلم کوتاه فوق پیامی از  مخاطبین منتشر نمود که با اعلام «قطع درختان زیتون یک باغ ۱۵ هکتاری توسط منابع طبیعی!» نسبت به عملکرد سازمان محیط زیست و نیز قاضی صادرکننده حکم اعتراض داشتند و خواسته شده بود کسانی که می‌توانند اقدامی انجام دهند.

🔹 متاسفانه به رغم تاکید مقام معظم رهبری هنوز مطالبه‌گری جایگاه مشخصی بین دستگاه‌های حاکمیتی پیدا نکرده به گونه ای که مثلا یک #سازمان_متمرکز_حاکمیتی یا یک #تشکل_مردمی متولی پاسخگویی و پیگیری منسجم باشد و مردم و حتی موسساتی همچون مصاف بدانند به کجا و از چه طریق اقدام کنند و پیگیری نمایند و از یک سو پاسخ شفاف دریافت کنند، از سوی دیگر بابت انتشار این گونه مطالب مورد بازخواست و تعقیب قرار نگیرند.

🔸فقط با وجود چنین متولی متمرکزی است که می‌توان از طرح و پیگیری صحیح مطالبات مردمی و حمایت از آنان و جلوگیری از جا زدن برخی مطالبات جعلی به جای مطالبات واقعی مردمی اطمینان حاصل نمود و بستر شایعات و جوسازی را هم در فضای مجازی به صورت صحیح مدیریت کرد.

🔹در حال حاضر توصیه شخصی حقیر این است که مطالبه گران از طریق درگاههای ذیل یا دادستان شهرستان خود  این‌گونه مطالب را به قوه قضائیه منعکس و پیگیری حقوق عامه را مطالبه کنند:
b2n.ir/dadsetani.ir
sajam.scpd.ir

🔸ولی یک مطالبه جدی از قوه قضائیه باید شکل بگیرد که اولا درگاه مشخص و واحد تعیین نمایند، ثانیا نتیجه اقدامات در این درگاه اطلاع رسانی عمومی و فوری شود.

💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_javidnia

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۰۱ ، ۱۸:۴۲
جواد جاویدنیا

🔴 اهداف دشمنان داخلی وخارجی از رها ماندن فضای مجازی در داخل چیست؟ 

✍️ #سیدعلیرضا_آل_داود

🔻اهداف دشمنان داخلی وخارجی از راه اندازی جنبش های اجتماعی با استفاده از پیام رسان ها، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی رها شده در کشور چیست؟

1⃣ پروژه بی ثبات سازی: شبکه سازی گسترده در فضای مجازی با اهدافی چون جمع آوری Bigdata، جریان سازی برای  جنگ شناختی، جنگ روایت ها و جنگ اراده ها

2⃣ بهره گیری از ابزار مکمل جنبش های اجتماعی( پیام رسان هایی نظیر تلگرام و شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام) برای انتقال سریع اخبار و پیام های جعلی، شایعات، دوقطبی سازی، فریب و جریان سازی رسانه ای

3⃣ هدایت افکار عمومی:  ایجاد موج های رسانه ای ساختار شکن، منفی و سازمان یافته بمنظور ایجاد ناامنی و سردرگمی در مخاطب با این هدف که رهبران سیاسی و نظام به نظرات و خواسته های اجتماعی و اقتصادی مردم بی توجه هستند.

4⃣ ایجاد جنبش اجتماعی توسط فضای مجازی و تبدیل آن به جنبش عمل گرا، حقیقی، براندازانه، زنانه در کف جامعه مانند #فتنه۸۸ که فیس بوک و توئیتر این نقش را بر عهده داشتند، در فتنه های 96 و 98 پیام رسان تلگرام و واتس اپ و شبکه اجتماعی اینستاگرام آتش بیار معرکه بودند

5⃣ جنگ نرم، جنگ شناختی و جنگ روایت های اعتقادی-اجتماعی  با استفاده از استراتژی ایجاد نت ترول ها مانند جنبش های زنانه مانندچهارشنبه های سفید، دختران خیابان انقلاب و نه به حجاب اجباری، اجرای سند ۲۰۳۰، روایت سازی با هشتگ اعدام نکنید، دختر آبادانی، نوید افکاری که مقدمه ایجاد جنبش های اجتماعی براندازانه در کشور است که با محوریت فضای مجازی و سرویس های آن دنبال می شود

6⃣ فروپاشی از درون: با توجه به اظهارات صریح سران آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر حمایت از رسانه های مختلف نظیر شبکه های ماهواره ای، شبکه های اجتماعی، پیام رسان ها و... برای از بین بردن مشروعیت و مقبولیت داخلی نظام، ایجاد جنبش های اجتماعی چند ماه اخیر را باید در این راستا ارزیابی کرد.

7⃣ توجه به اصل کاهش ضریب شکست:با توجه به ترس و استیصال  آمریکا و رژیم صهیونیستی از رویارویی مستقیم با ایران به دلیل غیر قابل پیش بینی بودن هزینه های این جنگ و پاسخ کوبنده و واقعی ایران اسلامی نظیر بمباران عین الاسد و هدف گرفتن پهپاد های آنان، آنها ترجیح داده اند از ضعف ها و کم کاری های موجود اقتصادی و طمع #جریان_نفوذ و جریان تحریف استفاده کرده و پیام رسان ها و شبکه‌های اجتماعی غربی را در ایران تقویت کنند. 

گفتنی است در این میان نباید از موضوع #نفوذ_جریانی در کشور غفلت نمود، چراکه این نوع نفوذ با شبکه سازی داخل ملت به دنبال تصمیم سازی برای مسئولان، نخبگان و افراد تاثیر گذار در سطح کشور است.

💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۰۱ ، ۱۸:۳۹
جواد جاویدنیا

🔴مساله #حجاب

🔹حکومت اسلامی موظف است در مقابل #حرام_اجتماعی بایستد

🔸آقایان مسئول! شیوه ای که در اقناع اجباری برای واکسیناسیون به کار رفت نشان داد که ظرفیتهای زیادی برای اجرای قوانین و مقررات در کشور وجود دارد. مهم آن است که مسئولان بخواهند یا نخواهند. یا اجرای آنها با منافع سیاسی و حزبی سازگاری داشته باشد یا خیر؟ 

🔹مصلحت اندیشی در اجرای قوانین و مقررات فقط بر عهده امام جامعه است و الا وقتی امام جامعه صراحتا در مواردی دستور می دهد و موضع‌گیری می کند، دیگر مسئولان فقط باید اجرا کنند و هر گونه مصلحت اندیشی بر خلاف امر صریح امام جامعه حرام اجتماعی است. چرا که تجربه ثابت کرده است، هیچ کس بیش از امام خامنه‌ای به مصالح کشور و جامعه آگاه نیست.

🔸بماند که در همان مسأله کرونا و واکسیناسیون، از بیش از ۵۰ دستور صریح رهبری، مسئولان فقط بر یک موضوع اجماع دارند و آن هم #واکسیناسیون_اجباری و تداوم حیات ستاد کرونایی است که با آمارهای غیرشفاف و فاقد قطعیت علمی و با مخفی شدن پشت سانسور رسانه‌ای مخالفان و منتقدان، با مصوبات فراقانونی به حرام اجتماعی تضعیف ارکان قانونی کشور ادامه می‌دهد و از همه اسف‌بارتر اینکه در مقابل قرائن جدی به خطر انداختن سلامت مردم به عنوان یک حرام اجتماعی دیگر، به کار خود ادامه می دهند.

🔹حتی فریاد امثال نادر طالب زاده هم شنیده نشد.

🔸امید است در شرایطی که حتی بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال با سیاستهای ستاد کرونا همراهی می‌کنند، این انتقادات دلسوزانه  تضعیف نظام تلقی نشود.

💠✍️ دکتر جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۰۱ ، ۱۸:۳۰
جواد جاویدنیا

پانزده عکس نوشته از وصیت نامه شهدا در مورد حجاب
خواهرم برادرم همه مسائل اقتصادی و سیاسی و ... را رها کن، فقط به ندای قلب خود گوش کن، آیا فریاد شهدا را می شود نشنیده گرفت و راحت زندگی کرد؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۰۱ ، ۰۰:۵۱
جواد جاویدنیا

🔴 بیانات مهم و تأمل برانگیز امام خمینی ( رضوان الله علیه ) در مورد عید غدیر خم :

♦️با دقت بخشی از سخنان گوهر بار امام عزیزمان را که ۲ شهریور ۱۳۶۵ در جمع مسئولان نظام بیان کردند را بخوانیم و ببینیم ایشان برای بزرگداشت این روز بسیار مهم (#عید_اللّه_الاکبر ) چه انتظاری از ما دارند :

🔹زنده نگه داشتن این عید نه برای این است که چراغانی بشود و قصیده‌خوانی بشود و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مساله این نیست. مساله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید #تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملتها و دست‌اندرکاران باشد. قضیه غدیر، قضیه جعل #حکومت است.

🔹دستهایی از زمان سابق از زمان خلفای اموی و خلفای عباسی- علیهم لعنه الله- از آن زمان دستهایی پیدا شده است که بگویند که دین علی حده از مسائل است و سیاست علی حده از حکومت است. هر چه طرف پایین آمده است، این قوت گرفته است تا وقتی بازیگرهای دنیا که دیدند باید دین را یک چیز تعبدی قرار داد. این بازیگرها آمدند و این طور کردند که ماها هم باورمان آمده بود که دین چکار دارد به #سیاست، سیاست مال امپراتورهاست.

🔹آن که می‌گوید #دین_از_سیاست_جداست، تکذیب خدا را کرده است، تکذیب رسول خدا را کرده است، تکذیب ائمه هدی‌ را کرده است .

🔹و اینکه این قدر صدای غدیر بلند شده است و این قدر برای غدیر ارج قائل شده‌اند- و ارج هم دارد- برای این است که با #اقامه_ولایت یعنی با رسیدن حکومت به دست صاحب حق، همه این مسائل حل می‌شود، همه انحرافات از بین می‌رود. 

🔹اگر #حکومت_عدل بپا شود، اگر گذاشته بودند که حضرت امیر- سلام الله علیه- حکومتی را که می‌خواهد بپا کند، تمام انحرافات از بین می‌رفت و محیط یک محیط صحیح و سالم‌ می‌شد که آن وقت مجال برای همه اشخاص که دارای افکار هستند، عرفا که دارای افکار هستند، حکما که دارای افکار هستند، فقها، همه برای آنها مجال هم پیدا بشود. از این جهت، اسلام بُنِیَ عَلی‌ خَمْس، نه معنایش آن است که ولایت در عرض این است، #ولایت_اصلش_مسئله_حکومت_است، حکومت هم این طوری است، حکومت حتی از فروع هم نیست.

🔹امکان دارد یک همچو چیزی که پیغمبر اسلام احکام بفرستد و بگوید از آتاتورک که احکام ما را محو میکند اطاعت کنید؟! این را کدام عقل میپذیرد؟ پیغمبر اسلام احکام بفرستد، خدای تبارک و تعالی احکام بفرستد بگوید که نماز بخوانید، بعدش هم بگوید اطاعت کنید از آتاتورک که میگوید نماز نخوانید! از کدام بشنویم، از خدا یا از آتاتورک؟! این را چه عقلی باور میکند؟

🔹 آن #اولی‌الامری که در قرآن وارد شده است، واضح است که کسی است که تلو رسول خداست، الله هست، رسول خدا هست اولی‌الامر ، او باید یک همچو صفاتی داشته باشد. معقول نیست که خدای تبارک و تعالی مردم را وادار کند که از #رضاخان که همه جهات شرعی و اسلامی را کنار میگذاشت، شما اطاعت کنید؛ دین بفرستد بعد بگوید از کسی که لادین است اطاعت کنید؛ یعنی، شما هم لادین بشوید، میشود این؟! این انحرافاتی است که پیدا شده است و مع الاسف، دستهای قوی‌ای این انحرافات را ایجاد کردند و ما و دیگران در حال غفلت هستیم. 

✍️پی‌نوشت :
📌به نظر شما دینی که توسط امامین انقلاب تو این سالها به مردم ارائه شده زیباتر است یا دینی که توسط برخی مسئولین و روحانیون به مردم ارائه می‌شود که به طور مثال در این روزها فقط دغدغهء آنها کاروان خودرویی و مولودی خوانی و پخش شربت و شیرینی و ... است که با این نوع دینی که به مردم ارائه می‌دهند دیگر خانواده‌های خودشان را هم نمی‌توانند اقناع کنند .
(البته همانطور که امام عزیزمان فرمودند این کارها خوب است ولی مسئله اصلی نیست و وقتی فایده دارد که تقویت کننده و در کنار آن مسئله اصلی باشد و اگر بیاییم فقط این کارها را انجام دهیم و به مسئله اصلی نپردازیم سود که ندارد ضرر هم دارد )

📌 و باز به نظر شما مسئله اصلی که در این روزها باید به آنها پرداخت طبق فرمایشات امامین انقلاب چیست ؟!
به نظر بنده حقیر طبق همین سخنان امام خمینی (رضوان الله‌ علیه) مسئله اصلی مسئله #ولایت_فقیه و #اقامه_ولایت و #تبعیت_از_ولایت (با توجه به بحث اولی‌الامر و رضاخان و آتاتورک که در سخنان ایشان واضح است ) و مسئله #حکومت و #اقامه_عدالت و #مبارزه_با_ظلم_و_مستکبرین و #مبارزه_با_انحرافات و ... جزء مسائل اصلی است.

#عید_غدیر_مبارک

@YAZAHRA213_IR
•┈┈••✾••┈┈•
@Dr_Javidnia

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۰۱ ، ۱۴:۴۷
جواد جاویدنیا

⁉️مسمومیت یا #کرونا؟

🔻سخنان خانم آمنه نوروزی که خود را پرستار و کارشناس ارشد بیوشیمی معرفی کرده‌اند و به مناسبت آغاز مجدد #کروناهراسی این فایل را منتشر کرده‌اند.

🔻مادام که فردی در خفا نظر خود را می‌گوید، مسئولان وظیفه‌ای ندارند. اما وقتی موضوع در فضای مجازی مطرح شد، مسئولان وظیفه قانونی دارند.

🔻قوه قضائیه انقلابی وظیفه دارد این ادعا که عامل مرگ بیماران بستری شده مسمومیت است و واکسن عامل کشتار است را بیطرفانه و قاطعانه بررسی تا مشخص شود امثال این هموطن، حکم سوت‌زن و افشاگر فساد را دارند و مستحق حمایتند یا به قول برخی شیاد و کلاهبردار و دروغگو و ضدنظامند و مستحق اشد برخورد؟
🔻اینکه ایشان می‌گوید «حاضرم اعدام شوم اگر ادعایم غلط باشد ، آیا نمکی و عین اللهی و مردانی و محرز و.... هم حاضرند، اگر ادعایشان غلط و باعث ادامه کشتار مردم توسط برخی با مسمومیت بود، اعدام شوند»؟ آیا ادعای کمی است و باید بی‌پاسخ بماند؟

🔻اقدام ولایی این است که برای تمامی واکسن‌هراسان و کروناگریزان دادگاهی علنی برگزار شود و از وزارت بهداشت آمار شفاف مطالبه گردد و آن گاه یک بار برای همیشه این قاعله خاتمه یابد.

🔻بزرگترین سرمایه نظام اعتماد مردم است و مصالح هیچ باند و جناحی نباید مانع اقدام عاجل در این زمینه شود.

🔻عدم برخورد و مسکوت گذاشتن این اظهارات بر خلاف مشاوره اطرافیان ظاهرا دلسوز مسئولان انقلابی، تنها باعث سلب اعتماد بیشتر مردم و افزایش آمار واکسن‌گریزان خواهد شد.

💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۰۱ ، ۱۴:۴۴
جواد جاویدنیا

🔴ولادت #امام_موسی_کاظم (ع) مبارک باد

🌺امشب جهان بہ عطر ولایت خوشبو است
🌺زیرا شب ولادت موسے بن جعفر است
🌺روئیدہ در بهشت ولایت گلے ڪز آن
🌺در هر مشام رایحہ اے روح پرور است

💢میلاد ابا الرضا، امام موسی کاظم (ع) مبارک باد

🤲اللهم عجل لولیک الفرج

💡فرمایشی گهربار از امام کاظم (ع) برای امان از آتش جهنم، به ویژه برای دارندگان جایگاه اجتماعی بالا که در جامعه اسلامی به برکت خون شهدا به نام و جاهی رسیده اند و باید خدمتگزار مردم باشند و در مقابل انتقادات مردم گوشی شنوای واقعی داشته باشند:

🔺إیّاکَ و الکِبر، فَإنَّهُ لایَدخُلُ الجَنَّهَ مَن کَانَ فِی قَلبِه مِثقالَ حَبَّهٍ مِن کِبر
🔺از کبر و خودخواهی بپرهیز، که هر کسی در دلش به اندازه دانه‌ای کبر باشد، داخل بهشت نمی‌شود.

💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۰۱ ، ۰۱:۰۹
جواد جاویدنیا

🔴 ایران مدیون ولایت غدیری #امام_خامنه‌ای

ما شاکر حقیم کــه داریم تو را
توحیدری و چو ذوالفقاریم تو را
ای سیدعلی ، رهبر من آقا جان
هیهات که تنــها بگذاریم تو را

****

آنان که به ظاهـر غــم مــردم دارند
هم نــوکر و هم ریـزه خــور اغـیارند
تیر همه شان خورده به سنگ چون امت
با رهــبری خامــــــــنه ای بیـــــدارند

****

* با خامنه ای کسی نگردد گمراه
او در شب فتنه می درخشد چون ماه
در هر نفسم برای او می‌خوانم
لاحول و لا قوه الا بالله!
****

روز و شب ما اگر جهنم گردد
شخصیتمان ترور دمادم گردد
ما بسیجیان نمی گذاریم حتی
یک مو زسر خامنه ای کم گردد
****

تا نور ولا بــه سینه ی ما تابید
نفرت ز منافـــق به دل ما رویید
ما جمله فدایی ولایـت هستیم
تا کور شود هر آنکه نتواند دید

****
#عید_غدیر_مبارک

👈پ.ن: تاکید بر ماندن در برجام خسارت محض و تلاش و مذاکره برای احیای آن در شرایطی که هر روز تحریم‌ها افزایش می‌یابد و بایدن آشکارا بر طبل دشمنی می‌کوبد، هیچ تناسبی با فرمایشات امام خامنه‌ای ندارد و حفظ عزت ایران ندارد. چه از ناحیه دولت روحانی باشد و چه از ناحیه دولت ...


💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۰۱ ، ۰۰:۲۵
جواد جاویدنیا

مشاهده و دریافت فایل

🔴چهل دُر از دریای غدیر

🌺الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ

🌸عید ولایت و امامت بر شیعیان مبارک باد

🌕امام خامنه‌ای: در نگاه تاریخی به اسلام و در تحلیل تاریخی حوادث صدر اسلام، موضوع غدیر یک ضرورتی بود که اگر آن‌چنان که تدبیر شده بود؛ عمل می‌شد، بدون تردید مسیر تاریخ بشر عوض می‌شد. ۱۳۸۴/۱۰/۲۹

👈پ.ن: خطبه غدیر را  بخوانیم و ترویج کنیم و تفکر کنیم. فقط همین چهل جمله را ببینید باید فکر کنیم که چه شد با این همه تاکید پیامبر بر جایگاه امیر مومنان و تقبیح مخالفت با ایشان، جامعه در فاصله کمتر از یک سال با همان مخالفان بیعت کرد و شد آن چه نباید می‌شد.

🔺ألا إِنَّهُ لا «أَمیرَالْمُؤْمِنینَ» غَیْرَ أَخی هذا أَلا لاتَحِلُّ إِمْرَهُ الْمُؤْمِنینَ بَعْدی لِأَحَدٍ غَیْرُهُ

🔻بدانید که امیرالمؤمنینی جز این برادرم نیست. بدانید که امیرالمؤمنین بودن بعد از من برای احدی جز او حلال نیست.

👈چرا؟ چرا؟ چرا؟ چگونه این همه تاکید بر زمین ماند؟

👈 #ضعف_ولایتمداری همان ضعفی که سقیفه را رقم زد، کربلا را رقم زد... و تا رفع نشود خداوند آخرین ذخیره‌اش را نمی‌فرستد.

👈چقدر حساسیم که حرف امام جامعه بر زمین نماند؟

💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۰۱ ، ۰۰:۲۴
جواد جاویدنیا

⭕️ دولت و راهبرد "دلم می خواد"

🔹سخنگوی دولت : دولت با دسته بندی مردم برای ارائه خدمات شهروندی و عمومی مخالف است همه مردم باید در چارچوب قانون و حقوق شهروندی از خدمات عمومی دولت بهره مند شوند.

🔹 سخنگوی ستاد ملی کرونا: 
تزریق ۲ دوز واکسن کرونا حتما اجباری می‌شود و برای استفاده از خدمات عمومی نیز ضروری خواهد بود و احتمالا تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای مجاز شدن تردد افراد اضافه شود.

❇️ جمله دوم  به فاصله یک هفته پس از عبارت سخنگوی دولت بیان شده و نشان می دهد که دولت سیزدهم چقدر قانونمند و هماهنگ عمل می کند!

▪️وقتی یک مقام قضایی در جهت پاسداری از حرمت حکم الهی حجاب و حفظ امنیت و سلامت اجتماعی و روانی جامعه، دستور ممانعت از حضور زنان بی حجاب در مترو را می دهد ، سخنگوی دولت (همگام با  رسانه های لندنی و ضد انقلاب داخلی و خارجی ) از مخالفت دولت با "دسته بندی مردم" برای ارائه خدمات شهروندی و عمومی ، سخن می گوید اما وقتی پای کرونا و توصیه های پزشکی درباره واکسن به میان می آید سخنگوی ستاد کرونا بر"دسته بندی مردم" و افزایش محدودیتها جهت دریافت خدمات عمومی تاکید می کند!

▪️به بیان ساده :  آنجا که پای حکم خدا و سلامت دین و روان مردم مطرح است مخالف "دسته بندی مردم " هستیم  و جایی که پای سلامت جسم مردم و توصیه برخی از پزشکان مطرح است به شدت موافق " دسته بندی مردم" هستیم و ملاک هم خودمانیم و هر چه دلمان بخواهد و به عقلمان برسد!

▪️پس از بازگشایی دانشگاه ها در سال جاری بسیاری از دانشجویان به علت عدم تزریق واکسن کرونا از دریافت خوابگاه محروم و آواره کوچه و خیابان شدند!

❇️ لازم است یک مقام مافوق ،سخنگوی دولت را درخصوص آنچه نباید بگوید توجیه کند تا تناقضات داخلی دولت به این شکل علنی نشود!
وظیفه سخنگو ، دفاع از دولت است نه گاف دادن و دردسر ساختن برای دولت!

@pas_kouchehaie_enghelab
•┈┈••✾••┈┈•
@Dr_Javidnia

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۰۱ ، ۱۷:۵۰
جواد جاویدنیا