دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

نمونه شکایت آمران به معروف

پنجشنبه, ۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۶ ق.ظ

مشاهده و دریافت

🔴نمونه شکایت آمران به معروف

🔹این شکایت برای یکی از آمران به معروف که مورد تعرض شوهر فرد مکشفه قرار گرفته است تنظیم شده است. اما با تغییراتی برای سایر آمران قابل استفاده است.

🔸نکته مهم اینکه در صورت حصول خسارت مالی حتما قبل از تعمیر و صافکاری باید عکسبرداری و فیلمبرداری شود و پیش فاکتور تهیه شود و پس از تعمیرات نیز فاکتور معتبر (ترجیحا از نمایندگیها یا تعمیرگاههای معتبر) اخذ شود.

🔹در مورد خسارتهای قابل توجه توصیه می شود که قبل از تعمیر حتما نسبت به اخذ تأمین دلیل از شورای حل اختلاف و نظریه کارشناس اقدام شود.

🔸توصیه می شود آمران به معروف و همراهان آنها از مستندسازی صحنه درگیری احتمالی از طریق فیلمبرداری و عکسبرداری غافل نشوند و یا اگر کسانی در صحنه فیلم و عکس گرفته اند از آنها اخذ نمایند و کسانی که در محل حاضرند و حاضر به شهادت دادن هستند شماره تلفن آنها اخذ شود.

🔹حتما با پلیس 110 تماس گرفته شود و منتظر شوند تا مراتب توسط پلیس صورتجلسه و مشخصات و تلفن شهود در صورتجلسه درج شود و همانجا تصاویر دوربین مداربسته اخذ شود.

🔸اقدام مهم و فوری پیگیری جدی برای اخذ تصاویر دوربین مداربسته موجود در محل است که با دستور ضابط و دستور قضایی افراد ملزم به حفظ و ارائه آن هستند و عدم حفظ و ارائه آن جرم است.

🔹مطابق با تبصره ماده 5 قانون حمایت از آمران معروف «ـاماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می‌گیرند، مانند قسمتهای مشترک آپارتمان‌ها، هتلها، بیمارستان‌ها و نیز وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی نیست» و گرفتن عکس و فیلم از این مکانها به انگیزه مستندسازی جرم، هیچ منع قانونی ندارد.

🆔 @Dr_Javidnia

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۴/۲۲
جواد جاویدنیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی