دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

چند روزی است دکتر جاویدنیا به لحاظ شرکت در همایشهای استیضاح به نفع مردم در مشهد (http://javidnia.blog.ir/post/6) و قم (http://javidnia.blog.ir/post/162) و نیز انتشار یک مقاله که در مدت کوتاهی سانسور شد (http://javidnia.blog.ir/post/212) ، مورد حمله عنصر اصلاح طلب حامی روحانی قرار گرفته است.

این در حالی است که نامبرده سابقه حمله و حتی تهدید افراد جبهه انقلاب از جمله آقایان #عباسی، #غضنفری، #رائفی پور و #کوشکی و حتی #مهران_مدیری و رد کنندگان #اعتبارنامه_تاجگردون را در سابقه خود دارد.

 

 

 

نامبرده با تنزل همایشهای مردمی برگزار شده با حضور طیف های مختلف از چهره های انقلابی، به یک #میتینگ_سیاسی #تندروها، سعی کرده است اقدام جاویدنیا را زیر سوال ببرد و با با الفاظی توهین آمیز از یک قاضی کشور نام می برد.

از سوی دیگر با انتشار بخشهایی از مقاله سانسور شده «نقش جریان نفوذ در سقوط فضای مجازی کشور» وی، در یک عملیات رسانه ای، از به کار بردن وصف «فحشاگرام» برای «اینستاگرام صهیونیستی» ابراز ناراحتی کرد و صراحتا طی سخنانی توهین آمیز با تحریف انتقادات و تبدیل آن به تمسخر و توهین اعلام داشت:

 

« این مقام قضایی آنچنان گستاخ است که فعالیت سایبری سپاه و بسیج را تمسخر می‌کند و بازی در زمین دشمن می‌خواند و متوهمانه رئیس قوه قضائیه را متاثر از پروژه نفوذ می‌داند و خود را انقلابی‌تر از وابستگان رهبری می‌پندارد. معتقدم او مشکوک است و شباهت بسیار به #سعید_مرتضوی دارد. او کیست؟ »

 

 

این حمله دستوری با توجه به سابقه موضع گیریهای نامبرده، چنان برای برخی مخاطبان عجیب بود که صراحتا در پاسخ به وی اعلام داشتند که «از کی تا حالا شما نگران فعالیتهای سایبری سپاه و بسیج شدید»

 

اما به منتقدان نیز که اقدام وی را مأموریتی از پیش تعیین شده می دانند، رحم نمی کند و با پاسخهایی سعی می کند هر کدام را با برچسب زنی خاص از اعتبار انتقاداتشان بکاهد.

 

 

وی در توئیت دیگری سخن از توهین این مقام قضایی به نهادها و شخصیتهای انقلابی!!! و بی توجهی به منویات رهبری!!! بابت شرکت در این به اصطلاح میتینگهای سیاسی سخن می گوید و چنین می نویسد:«این مقام قضایی که به نهادها و شخصیت‌های انقلابی و حاکمیتی توهین کرده و اتهام زده وبی‌توجه به منویات رهبری در میتینگ برای استیضاح رئیس‌جمهور در مشهد و قم سخنرانی کرده و #دشمن_اینترنت است؛ فردی نیست جز #جواد_جاویدنیا، معاون دادگستری تهران که درگذشته معاون فضای مجازی دادستان کل بود».

 

 

جالب است که در سناریوی سفارش داده شده، توهین جاویدنیا به سپاه و بسیج و رئیس قوه قضائیه، همسنگ فحشاخانه نامیدن اینستاگرام قرار گرفته است.

 

اعتراض به چنین موضع گیری انتقادی یک شخص حقوقدان آن هم در تفکری که امام زمان هم نعوذ بالله از نظر آنها قابل نقد است جای بسی تعجب دارد.

 

 

بدتر از آن حتی به خود اجازه می دهد راجع به صلاحیت حضور جاویدنیا در دستگاه قضایی نیز اظهارنظر می کند و ظاهرا پشت پرده هایی از دستگاه قضایی راجع به شکایت اربابانش از جاویدنیا در دستگاه قضایی و موضوعات محرمانه مطرح در دادسرای انتظامی قضات علیه جاویدنیا با خط دهی مقر فرماندهی پشت صحنه کاملا اطلاع دارد که چنین به خود جرأت داده است حتی نسبت به صلاحیت یک قاضی عالیرتبه اظهار نظر کند.

 

 

به ویژه که ناشیانه و صراحتا از موضع دستگاه قضایی، حساسیت نسبت به این موارد و مورد تأیید نبودن این رفتار توسط دستگاه قضایی را هم اذعان می کند که جا دارد این سوال مطرح شود که کدام مرکز در قوه قضائیه است که از یک سو توئیتهای نامبرده را برای فشار بیشتر بر جاویدنیا برای مسئولان قوه قضائیه پیامک می کند و از سوی دیگر اطلاعات پرونده مطروحه اربابان مدرسی علیه جاویدنیا را اطلاع دارد.

 

 

نکته دیگر حائز اهمیت این است به رغم هتاکی های انجام شده تا کنون پرونده ای هم ظاهرا در دستگاه قضایی برای وی تشکیل نشده است و لذا چنین عکس العملی از نامبرده طبیعی است.

وقتی در یک کشور رئیس جمهور بی قانونی کرد و حتی نسبت به رهبری نظام توهین کرد و دستگاه قضایی در مقابل وی سکوت کرد باید شاهد بدتر از این رفتارها باشیم.

 

 

البته وی تلاش دارد تا با تلاشی مذبوحانه اقدامات مطالبه گرانه و روشنگرانه و افشاگرانه جاویدنیا علیه دستگاههای مختلف به ویژه وزارتین اطلاعات و ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی که به تصریح مکرر در مطالب و سخنانش، صرفا مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری است و فاقد هر گونه سابقه وابستگی سیاسی به طیفها و جریانات مختلف و شرکت در جلسات انتخاباتی نامبردگان است، با انتساب به جریانهای بعضا انحرافی، زمینه را برای برخورد و حذف این شخص از دستگاه قضایی فراهم سازد.

 

 

احتمالا معنای این حمله چیزی است که این کاربر به آن اشاره کرده است:

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی