دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

۵۰ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

⭕️ هشدار به مسئولان شریک خون شهیدان و قرآن‌سوزی و کشیدن چادر از سر زن مسلمان

👈هشدار: این فیلم حاوی صحنه‌های دلخراش سرِ خورد شده پلیس شهید شده به دست حرامیان است

🔹بر کسی پوشیده نیست سازماندهی این حرامیان داعشی و آموزش آنها و تحریکشان از طریق فضای مجازی ولنگار خارجی است.

🔸در برهه اغتشاشات دی‌ماه ۹۶ آقا فرمودند حالا که هزینه فیلتر تلگرام را پرداختید، آن را باز نکنید، اما دولت روحانی باز کرد.

🔹در برهه اغتشاشات بنزینی که تعداد زیادی کشته داشت و خسارات کلان به مردم و کشور وارد شد، قبل از فتنه چند ساعت قبل از اجرای آن، هشدار داده شد به دولت که این سیاست را اجرا نکند و اگر تاکید بر اجرا دارد محدودیت نرم‌افزارهای خارجی را اعمال کند، آذری جهرمی در زمان اوج‌گیری بحران به بهانه سفر به شهر خود و مرخصی، تلفن را از دسترس خارج کرده بود و پس از اخطار جدی به روحانی محدودیت اینترنت را اعمال کرد، اما پس از فروکش کردن جزئی اغتشاشات علیرغم هشدارهای جدی دادستانی کل، نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی مبنی بر ضرورت بازنکردن اینترنت به شیوه سابق و حفظ محدودیتهای نرم افزارهای خارجی، به ویژه اینستاگرام و واتساپ و VPNها، باز هم بازگشایی شد و مجدد به شبکه‌سازی و القای دروغ در جامعه پرداختند.

🔸اکنون که شاهراه‌های تربیت داعشی و وحوش ضد انسانیت در کشور یعنی اینستاگرام و واتساپ و گوگل پلی و VPNها بسته شده، جا دارد دولت و مجلس و قوه قضائیه انقلابی و شاید شورایعالی فضای مجازی منفعل، کوتاهی‌های چندساله در ساماندهی این فضا را جبران کنند و دستورات و مصوبات و قوانینی که جاویدنیا نامی اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ ابلاغ کرد، اما گفتید صلاحیت ابلاغ نداشته و تحت تعقیب انتظامی‌اش قرار دادید، اما فقدان صلاحیتش به اثبات نرسید و از همه مهمتر کسی نپرسید که حالا جاویدنیا صلاحیت ابلاغ نداشته، اصل آن دستورات و مصوبات و قوانین ابلاغ نشده و اجرا نشده که معتبر بوده را کدام مرجع قانونی صلاحیت ابلاغ داشته و کوتاهی کرده و ابلاغ نکرده است. حالا که دستورات یادشده اجرا شده، دیگر غیرقانونی اجرای آن را متوقف نکنید.

🔹نه دولت اقدام کرد، نه مجلس قانونی تصویب کرد و نه قوه قضائیه به تخلفات و جرایم مسئولانی که عملکردشان منجر به خسارات جانی و مالی گسترده در کشور شد، رسیدگی کرد.

🔸یک بار برای شادی دل امام زمان و حضرت آقا خودی نشان دهید و برای نظام و انقلاب و شهدا هزینه شوید و خرمشهر فضای مجازی کشور را در هفته #دفاع_مقدس از اشغال بیگانه درآورید و شاید گناه خود را در مشارکت در خون این شهدا و قرآن‌سوزی و کشیدن چادر زن مسلمان جبران کنید و الا جبران چنین گناهانی که منجر به چنین خساراتی شده ممکن نخواهد بود.

🔹ای کاش مسئولان مربوطه بفهمند عدم تمدید حکم شورایعالی فضای مجازی از ۱۳۹۸ تا کنون توسط امام خامنه‌ای، بزرگترین پیام مبنی بر ناامیدی از جامهٔ عمل پوشاندن به منویات ایشان است و تشکیل جلسات و مصوبات آن بعد از ۱۳۹۸ تا کنون فاقد اعتبار است و عدم توجه به این مهم و تلاش نکردن برای اخذ تمدید حکم شورا، بزرگترین بی‌توجهی به منویات ولایت است و تنها استغفارش تعطیلی شورا و اعلام بی اعتباری مصوباتش تا اخذ حکم امام خامنه‌ای است.

💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۰۱ ، ۱۷:۳۸
جواد جاویدنیا

🎥 ما سر تمامیت ارضی، خاک و پرچم ایران با هیچ احدالناسی شوخی نداریم!

🇮🇷 #وطنم_ایران

💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۰۱ ، ۱۷:۳۲
جواد جاویدنیا

⬅️ جوانِ مردم نشسته از سر بیکاری داره در حال بازی کردن با یه بازی توی گوشی‌ش، به بدبختی‌ها و بی‌پولی‌هاش فکر می‌کنه و چیزایی که توی اینستاگرامِ اسراییلی علیه نظام، دین و مردم‌ش دیده رو توی ذهن‌ش مرور می‌کنه که یهو! یه متن نمایش داده میشه روی گوشی‌ش!:
«نیاز به کارمند اطلاعاتی است
به کاندیدای مناسب پیشنهاد شغلی با مزایای عالی و حقوق بی‌نهایت بالا را میدهیم.»

🔺با خودش فکر می‌کنه حالا که از بیکاری زیر بار این همه مشکل هستم! و همه‌ش هم که تقصیر نظام و دینه!!! خب این کار رو هم امتحان کنم که با حقوق بی‌نهایت بالاش، زندگی‌مو زیرورو می‌کنه!…

🔺پیام میده و باهاش ارتباط می‌گیرن و یهو! می‌بینه داره از #مهسا_امینی خون‌خواهی می‌کنه و شهر و قرآن و پرچم کشورشو آتیش می‌زنه و… بازداشت میشه و چند روز بعد می‌شینه جلو دوربین و میگه گول خوردم و پشیمون‌م و قِصَّ علی هذا!

1️⃣ این‌که چرا این همه دستگاه اطلاعاتی و امنیتیِ کشور در تمام مراحل «پخت‌وپز مغزی تا جذب»، ملت رو بی‌پناه توی فضای مجازیِ ول، رها کردن و این که متوجه این نیستند که «علت همچنان معلول‌ساز است»! واقعاً جای سؤال داره…

2️⃣ سؤال بعدی هم اینه که اگه گوگل برای تبلیغات فارسی در جغرافیای ایران از وزارت ارشاد مجوز کانون آگهی و تبلیغات نگرفته و مالیات و عوارض نمیده، چرا تبلیغات هوشمندش بسته نمیشه؟
🔺آیا کانون تبلیغاتی و امکانات ایرانی برای تبلیغات کم داریم؟ یا مافیای ثروتمند و گویا قدرتمندی پشت گوگل است که نمی‌گذارد یکی از رگ‌های حیاتی‌اش در ایران قطع شود؟!

روح‌الله #مومن_نسب ✍️

@jebheh
•┈┈••✾••┈┈•
@Dr_Javidnia

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۰۱ ، ۱۷:۲۹
جواد جاویدنیا

🔻"حذف عامدانه" یا "اشاره در لفافه"؟!

۱. رهبر انقلاب در سخنرانی امروز خویش، با وجود همۀ برجستگی‌های روانی و گستردگی‌های رسانه‌ایِ حادثۀ درگذشت مهسا امینی و شکل‌گیری موج اغتشاش‌ها در برخی از شهرها، حتّی "کمترین اشاره"‌ای نیز به این واقعه نداشتند! چرا؟ بسیاری از ما انتظار داشتیم که در این باره، سخنی و خطی و جهتی از ایشان بشنویم و موضع ایشان را بدانیم، امّا تا پایان سخنرانی، ایشان به این مسأله نپرداختند. این "حذف آگاهانه" به چه دلیل بوده است؟

۲. فرضیۀ اوّل این است که ایشان بر این باور هستند که مسأله از "مجرای قانونی" در حال پیگیری هست و نیازی به موضع‌گیری ایشان نیست. یعنی از یک سو، مسأله در درون حاکمیّت از طریق نهادهای قانونی، در حال رسیدگی است و باید در انتظار نشست تا نتایج، مشخص شوند و از فضای ابهام، خارج شویم. از سوی دیگر، در خیابان‌ها نیز نیروهای نظامی و امنیتی در حال مواجهه با جریان آشوب و اغتشاش هستند. بنابراین، باید همین مسیر "امتداد" یابد.

۳. فرضیۀ دوّم این است که رهبر انقلاب، موضع‌گیری آشکارِ خود را متوقف بر "مشخص‌شدن نتیجۀ تحقیقات" دربارۀ این مرگ کرده‌اند و نمی‌خواهند "پیشاپیش"، سخنی بگویند که به "روند طبیعی و تخصصی تحقیقات"، ناخواسته جهت بدهد یا بهانه‌ای در اختیار جریان رواییِ دشمن قرار بگیرد تا مدّعی شوند که تحقیقات به گونه‌ای رقم خواهد خورد که ایشان به صورت پیشینی، مطرح کرده است.

۴. امّا فرضیۀ سوّم بر این تصوّر تکیه دارد که از نظر ایشان، مسأله در "حد"ی نیست که "ایشان" به آن وارد شود و ورود مسئولانِ لایه‌های فروتر، کافی است. به‌بیان‌دیگر، لازم نیست همۀ سطوح حاکمیّت، درگیر مسأله شوند و آشکارا و علنی دربارۀ آن موضع‌گیری کنند، چراکه در این صورت، جبهۀ رواییِ دشمن القاء خواهد کرد که مسأله، بسیار "بزرگ" و "جدّی" انگاشته شده و نظام جمهوری اسلامی، خود را در برابر آن ناچار به واکنش دیده است. گاهی ندیدن و نگفتن ونپرداختن، بر کوچکی و کم‌اهمّیّت دلالت دارد و در مقابل، مطرح‌کردن به برجستگیِ هرچه بیشتر آن خواهد انجامید.

۵. فرضیۀ چهارم که جالب است، این است که ایشان در قالب "استعارۀ دفاع مقدّس"، به صورت غیرمستقیم به این مسأله پرداختند و و رویکرد کلّی و اساسی و خویش را عرضه داشتند، از جمله اوّلاً، در جایی‌که "دوگانۀ مقاومت/ تسلیم" را مطرح و راه پیشرفت را مقاومت دانستند؛ ثانیاً در آنجا که به تعیین‌کنندگی "روایت حقیقت" پرداختند و "روایت‌های مخدوش و غلط و دروغ" را ملامت نمودند، ثالثاً، در آن جمله که به آفت "خضوع و خودکمتربینی در میدان فرهنگی در برابر دشمن" اشاره کردند. این درس‌آموخته‌های دفاع مقدس باید در امروز و اکنون ما نیز به‌کار گرفته شوند تا به همان فتوحات و توفیقات دست یابیم.

۶. البتّه این مواجهۀ رهبر انقلاب، به‌طور ضروری، "قابل‌اقتباس" برای ما نیست؛ یعنی نباید نتیجه گرفت که چون ایشان در این "مورد خاص"، چنین کردند، و ما نیز باید همین منطق را به کار ببندیم. ازآنجاکه "موقعیّت‌های اجتماعی" در زمینۀ اصل و نوع "موضع‌گیری‌ها" مؤثّر هست و نباید "برداشت یکسان و یکنواخت" از کنشگری داشت و برای همه، یک "الگو و قالب واحد" را توصیه کرد، در اینجا ما باید به وظیفۀ قطعی و حتمی خود که دفاع از "نظام جمهوری اسلامی" و "کلّیّت عملکرد نیروی انتظامی" و "حجاب الزامی و قانونی" است، عمل نماییم و آشکارا و صریح، با "جریان غیرانقلابی" و "نیروهای معتقد به اسلام رحمانی"، مرزبندی کنیم.

مهدی جمشیدی ✍️
🆔 eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi

💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۰۱ ، ۱۷:۲۷
جواد جاویدنیا

دریافت فایل صوتی

🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس. ۱۴۰۱/۶/۳۰

💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۰۱ ، ۱۷:۱۵
جواد جاویدنیا

🇮🇷﷽🇮🇷
🔖عنوان کنفرانس:
#بحث‌فضای‌مجازی
🎙مفتخر به حضور استاد ارجمند:
  جناب آقای دکتر جواد جاویدنیا

🔹کارشناس‌ارشدحقوق‌جزاوجرم‌شناسی
🔹دکترای‌فقه‌ومبانی‌‌حقوق‌اسلامی

🗓 زمان :سه شنبه ۱۴٠۱/٠۶/۲۹
               ساعت ۲۱

🌍 مکان:
#ابرگروه_فدائیان‌امام‌خامنه‌ای‌عزیز

#لطفا سوالات و ابهامات مربوط به موضوع کنفرانس را به آیدی مدیر گروه  @HASAN_1524  ارسال فرمائید 


🛑برای گفتگوی‌#آنلاین  با میهمان برنامه دوستان خود رابه این سمینار دعوت نمایید🛑

لینک #ابرگروه_فدائیان‌امام‌خامنه‌ای‌عزیز
https://eitaa.com/joinchat/2128871435C7db9a13d97

لینک آرشیو کنفرانس
@Fedayeen
•┈┈••✾••┈┈•
@Dr_Javidnia

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۰۱ ، ۱۷:۱۲
جواد جاویدنیا

🔺باور کردنی نیست که دولت انقلابیِ ما با پول بیت‌المال و ارزِ ملی، پهنای‌باند اینستاگرامِ اسراییلی رو تأمین می‌کنند تا امنیت ملی و آرامش کشور رو از بین ببره!…

🚫 پهنای‌باند این بوقِ شیطان را قطع کنید.

#️⃣ #از_تبیین_تا_قیام

@jebheh
•┈┈••✾••┈┈•
@Dr_Javidnia

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۰۱ ، ۱۷:۰۸
جواد جاویدنیا

قریب یک میلیون متن و یادداشت خبری برای ‎#مهسا_امینی در رسانه‌ها برای میلیاردها نفر منتشر شده اما برای بزرگ‌ترین تجمع بشر آن هم در شرایط کروناهراسی تقریباً هیچ!
کنترل ذهن‌ها یعنی همین✋
#اربعین_حسینی
@hzamanim
•┈┈••✾••┈┈•
@Dr_Javidnia

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۰۱ ، ۱۷:۰۴
جواد جاویدنیا

🚨 #انتشار 🚨

#ببینید | انتشار به بهانه‌ی کشف حجاب سه نفر از سلبریتی‌ها و لاشخوری اصلاح‌طلبان و برخی بی‌بصیرت‌های انقلابی‌نما با سوءاستفاده از فوت #مهسا_امینی !

#دیاثت_اجتماعی

@Omid_Sadeq
•┈┈••✾••┈┈•
@Dr_Javidnia

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۰۱ ، ۱۶:۴۶
جواد جاویدنیا

🔴ایده اربعینی برای تداوم اعجاز حسینی در فضای مجازی

🔹این اعجاز حسین است که خبرنگار شبکه خبرپراکنی یزیدی  BBC یا بلاگر آمریکایی تربیت‌شده فضای شامی اینستاگرام را هم جذب خود می‌کند و به اذن الهی ابزار دشمنی دشمنان را در اختیار نشر ناگهانی عظمت اربعین قرار می‌دهد.

🔸اما می‌دانیم که دایره اثرگذاری این معجزات در اختیار همان دشمن شمر صفت است که حقیقت را هر جا ببیند سر می‌برد تا مانع گسترشش شود و اسارت اهل حق را رقم می‌زند.

🔹دل خوش کردن به اینکه دستگاه رسانه‌ای یزیدیان زمان اجازه درخشش اینگونه تجلیات حسینی را بدهد خیال خام است.

🔸پس ایجاد شبکه رسانه‌ای اربعینی و حسینی با زیرساختی مستقل و مصون از اعمال مدیریت یزیدیان، اولین پیش نیاز #جهاد_تبیین است.

🔹ای کاش از بستر اربعین برای ایجاد رسانه جهانی اربعین بهره گیری شود. اولا با ایجاد نرم‌افزار ایرانی در طراز حسین و پالایش واقعی نرم افزارهای ایرانی از جنبه‌های ضد اسلامی و ارائه چهره واقعی نرم افزار ایرانی در طراز انقلاب و نه نرم افزارهایی که آلودگی را به بهانه جذب مخاطب آزاد گذاشته‌اند، سپس تضمین پرداخت هزینه ارسال و دریافت پیامک از شماره های غیرایرانی از ناحیه اپراتورهای تلفن همراه و بسیج امکانات کشور در راستای تامین حداکثر پهنای باند و کیفیت برای آنها و در نهایت، تبلیغ جدی و چهره به چهره نرم افزارهای ایرانی و پویش های تحریم نرم افزارهای آمریکایی صهیونیستی در ایام همدلی جهانی اربعین با هدف تداوم فرهنگ اربعین در فضای مجازی

💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۰۱ ، ۱۶:۲۸
جواد جاویدنیا