دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

باز هم جواد ظریف

شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۹:۴۴ ق.ظ

😡 باز هم جواد ظریف !

🔹جواد ظریف در فایل صوتی افشاشده‌ای که منتشر شده، می‌گوید که در جمهوری اسلامی، در بسیاری از موارد این دیپلماسی بوده که فدای «میدان» می‌شده و او از بسیاری از اقدامات مهم بی‌اطلاع بوده و مواردی از جمله بی‌اطلاعی از حمله به عین‌الاسد و وضعیت جنگ سوریه را شاهدی بر ادعای خود ذکر می‌کند.

🔹با اینکه ظریف در اظهارات خود سعی دارد تمام این دسته از اتفاقات را ناشی از اشتباه نظام در برتری دادن میدان نظامی به عرصه دیپلماسی بداند، اما اطلاعات روی زمین می‌گوید که این تمام واقعیت نیست.

🔹این ماجرا بخش‌های ناگفته‌ای دارد که اتفاقا نه به دلیل برتری میدان بر دیپلماسی، که به جهت شخص جواد ظریف و ساختار معیوب و مسموم وزارت خارجه باید مورد توجه قرار گیرد و حوادث دیگر مبتنی بر آن تحلیل شود.

 🔹ارتباطات مشکوک ظریف با مراکز غربی از جمله «گروه بین‌المللی بحران» و «نایاک» از دیرباز محل نقد جدی بخش مهمی از نهادهای نظارتی نظام بوده است. مراکزی که با اعضای نشان‌دار صهیونیست از قبیل جورج سوروس، زیپی لیونی وزیر خارجه اسبق اسرائیل و شیمون پرز ارتباطات روشن و اعلام شده‌ای دارد.
تریتا پارسی از اعضای ارشد نایاک در کتاب خاطرات خود می‌نویسد که هرگز برای او سخت نبوده که در دوران مذاکرات با محمدجواد ظریف گفتگوهای طولانی مدت خصوصی در هتل محل اقامت وی داشته باشد! 

 🔹محمدعلی شعبانی عضو دیگر نایاک از اعضای دوتابعیتی تیم مذاکرات هسته‌ای بود که ظریف درباره وی گفته وطن‌پرستی و حمایت آنها از منافع ملی جای تردید ندارد !  وی از کارآموزان نایاک بود که بعدها سفری مخفی به اسرائیل داشت و با افراد و نهادهای مختلفی دیدار کرد. 

 🔹 دیدار و گفتگو با «رند پال» که در واقع نماینده ترامپ بود و بحث‌های زیادی را برانگیخت نیز از جمله اقدامات عجیب دیگر ظریف بود. او هر چند سعی داشت این شخص را «نماینده مردم آمریکا» معرفی کند، اما پس از مدتی مشخص شد که او فرستاده ترامپ بوده است .

 🔹مجموعه این ارتباطات مشکوک و مواضعی از قبیل تمسخر قدرت دفاعی کشور و اتهام پولشویی به نظام جمهوری اسلامی، از ظریف و مجموعه تحت مدیریت او دستگاهی نامطمئن و غیرقابل اتکا در پروژه‌های کلان و مهم کشور ساخته است.
ظریف می گوید : ما ادعا می‌کنیم که آقای سلیمانی پوتین را به جنگ کشید. اما پوتین تصمیمش را [از قبل] گرفته بود.

 🔹در حالی ظریف چنین ادعایی را مطرح می‌کند که منابع جهانی خبری خلاف این مساله و نقش حاج قاسم در موضوع را بارها گفته اند. به عنوان مثال آسوشیتدپرس در مهر ۹۴ گزارش داده بود که سردار سلیمانی توانسته بود مقامات روس را در دیداری سه ساعته برای حمایت نظامی از مقاومت و دولت اسد راضی کند.

🔹حال ممکن است برای بسیاری از افراد این سؤال پیش آید که علت این مواضع آمریکا پسندانه آقای ظریف چیست ؟ 

🔹ظریف طبق کتاب خاطرات خود ، در سال 1355 با حمایت و پشتیبانی ساواک به آمریکا می رود و در آنجا مورد اعتماد سازمان های اطلاعاتی آمریکا قرار می گیرد به گونه ای که وقتی آمریکا دیپلمات های ایرانی را اخراج می کند ، ظریف را که پست دیپلماتیک هم نداشته ، نگه می دارند . این موضوع نشاندهنده مورد اعتماد بودن ظریف برای آنها بوده . 
🔹در مهر 58 برای همسرش از سفارت آمریکا در دانمارک ، یک روزه ویزای آمریکا را می گیرد ! سازمان های اطلاعاتی آمریکا چنین امتیازاتی را فقط به منابع اطلاعاتی درجه یک خود ارائه می کنند . 
🔹حدود هفت سال در دفتر نمایندگی ایران در نیویورک کار می کند بدون آنکه سازمان سیا مزاحمتی برای وی ایجاد کند !
🔹 در اسفند 66 با ارسال یک گزارش دروغ از نیویورک به تهران ، باعث شد تا صحنه سیاسی جنگ به نفع آمریکا و صدام تغییر کند .  در سال 1367 محتشمی پور وزیر کشور دولت میرحسین موسوی ، وی را " آمریکایی " خطاب می کند . 
🔹وی بارها با جورج سوروس ، میلیاردر صهیونیست آمریکایی و مرتبط با سازمان سیا ، ملاقات می کند . 
با عنایت به موارد فوق ، اگر جناب ظریف قدمی در راستای منافع جمهوری اسلامی بردارد ، باید تعجب کرد !

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی