دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

⭕️ گلایه ای دوستانه با بردار گرامی ، جناب آقای حسین شریعتمداری

 🔺جناب آقای حسین شریعتمداری ، طی مقاله ای با عنوان "دولت بی سر" در روزنامه کیهان ، به نقل از روایتی از امیر المومنین (ع) می نویسند :« انَّهُ لَابُدَّ لِلنَّاسِ مِنْ أَمِیرٍ بَرٍّ أَوْ فَاجِرٍ؛ از داشتن امیر (رئیس‌دولت) چاره‌ای نیست، خواه نیکو‌کار و خواه بدکار باشد .»

🔺اشتباه جناب آقای شریعتمداری در این است که امیر ـ رئیس حکومت ـ را به رئیس دولت ترجمه کرده و سپس با این ترجمه اشتباه خود ، نتیجه گرفته که رئیس جمهور چه یک فرد فاجر و فاسد باشد و یا عادل ، فرقی نمی کند و در هر صورت باید او را تحمل کرد !

🔺امیر در کشورهایی مانند لبنان و عراق ، همان رئیس دولت می باشد ؛ اما در جمهوری اسلامی ایران ، " امیر " همان مقام معظم رهبری است . لبنان و عراق از وجود ولی فقیه که مسلط بر قوای سه گانه است ، و اکثریت مردم نیز گوش به فرمان ایشان هستند ، محرومند . بنا بر این ، مجبورند رئیس دولت را چه عادل باشد و چه فاجر ، بپذیرند .

🔺اشتباه دیگر جناب آقای شریعتمداری آن است که وضعیت جمهوری اسلامی ایران را با لبنان و عراق ، مشابهت سازی کرده و سپس نتیجه گرفته که توطئه آمریکا در لبنان و عراق برای استعفای رئیس دولت به منظور بی ثبات سازی اوضاع سیاسی آن کشورها ، قرار است در ایران هم تکرار شود و با کنار رفتن رئیس دولت ( حسن روحانی ) در ایران هم بی ثباتی سیاسی به وجود آید !

🔺این در حالی است که وضعیت جمهوری اسلامی ایران ، با لبنان و عراق ، از زمین تا آسمان تفاوت دارد . اولاً کنار رفتن رئیس جمهور فعلی در ایران ـ همان رئیس جمهوری که میزان محبوبیتش به زیر پنج درصد رسیده ـ نه تنها باعث هیج گونه بی ثباتی سیاسی نخواهد شد ، بلکه باعث خوشحالی گسترده مردم نیز خواهد شد .
ثانیاً ، برکناری رئیس جمهور در جمهوری اسلامی ایران ، از کانال های قانونی که در قانون اساسی پیش بینی شده ، صورت می گیرد . یعنی همان روالی که مقام معظم رهبری هم در پیام 7 خرداد 99 خود به نمایندگان مجلس به آن اشاره کردند و هم در سخنان 22 تیر 99 خود با نمایندگان مجلس . و طی دو ماه ، دو بار به مسئله سؤال و استیضاح اشاره و بر آن تأکید کردند . یعنی برکناری رئیس جمهور ، در یک روال کاملاً عادی و  قانونی صورت می پذیرد .

🔺به راستی مسئول وضعیت در آستانه انفجار جامعه کیست ؟ آیا دولتی که هر روز قیمت دلار و سکه و ماشین و لوازم خانگی و مسکن و مایحتاج روزمره مردم را افزایش می دهد ، در طی یک ماه اخیر بورس را حدود 30 درصد به سقوط کشانده ، واردات بی رویه و قاچاق کالاها به صورت سرسام آوری ادامه دارد ، هیچ نظارت جدی در بازار دیده نمی شود و ... آیا مسئول چنین وضعیتی بجز شخص آقای حسن روحانی است ؟

🔺بنا براین اگر دلسوزان نظام می خواهند جامعه به مرز انفجار نرسد ، راه آن ، برکناری هر چه سریعتر رئیس جمهور است .

🔺البته برخی می گویند باید به دولت کمک کرد و آن را از طریق وضع قوانین محکم و نظارت مستمر ، وادار کرد تا کارها را انجام دهد. اما این افراد توجه ندارند رئیس جمهوری که طی هفت سال گذشته نشان داده به هیچ عنوان قصد اجرای قوانین مصوب مجلس را ندارد ، چگونه می خواهند وی را وادار به تمکین از قانون کنند ؟

🔺جناب آقای شریعتمداری ! جنابعالی در بخش دیگری از مقاله خود نوشته اید : « طرح توطئه‌آمیز «دولت بی‌سر» علیه جمهوری اسلامی ایران هم کلید خورد و به صحنه آمد و به یقین می‌توان گفت که ایران اسلامی اصلی‌ترین هدف آن بوده است چرا که ایران خاستگاه، اردوگاه و پشتیبان نهضت مقاومت در سراسر منطقه و جهان است. بنابراین به آسانی می‌توان نتیجه گرفت توطئه یاد شده، قبل از همه روی ایران اسلامی که خاستگاه و اردوگاه اصلی مقاومت است هدف‌گذاری شده و به صحنه آمده باشد.»

🔺جناب آقای شریعتمداری ! در طی هفت سال گذشته ، چه کسی در جمهوری اسلامی ایران مهمترین مانع بر سر راه تقویت اردوگاه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و نوکران آمریکا بوده است ؟ آیا غیر از شخص آقای حسن روحانی آدرس دیگری هم می توانید بدهید ؟!

🔺بنا بر این اگر دلمان برای تقویت اردوگاه مقاومت هم می سوزد ، نزدیکترین راه ، کنار گذاشته شدن هرچه سریعتر جناب حسن روحانی است .

ارادتمند : کامران غضنفری

 

💠✍️کانال #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۲۹
جواد جاویدنیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی