دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

کم‌کاری در خصوص طرح صیانت از کیست؟

پنجشنبه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۰۴:۴۰ ب.ظ

🔴 کم‌کاری در خصوص طرح صیانت از کیست؟

🔹 در جریان تصویب اصل هشتاد و پنجی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی (معروف به #طرح_صیانت) در مجلس، آنچه جلب توجه می‌کرد، تعداد زیاد غایبین جلسه بود و رأی ضعیف طرح، این یعنی حداقل بخش بزرگی از مجلس ترجیح داده‌اند کنج عافیتی بجویند، و دامن خود را از تهمت‌ها و هجمه‌های احتمالی آینده، پاک نگه دارند، در حالی که این طرح، یک طرح آغازین و حداقلی است.

🔸 بسیاری از کشورهای دنیا، از لائیک و لیبرال، تا کمونیست و مسلمان، برای ساماندهی فضای مجازی خود، قوانینی مصوب کرده‌اند. در حالی که ما نسبت به دیگر کشورهای دنیا، دلایل جدی‌تر و اولویت‌های بالاتری برای ساماندهی این فضا داریم.

🔹 اولا واضح است که ما برای مدیران جهانی فضای مجازی و صهیونیست‌ها، جزء مهم‌ترین جوامع هدف و نقاط درگیری هستیم و دشمنان انقلاب، از طریق این فضا، برای اثرگذاری و بهره‌برداری در زمینه‌هایی چون امنیتی، سیاسی، و فرهنگی، بر روی کشور ما تمرکز کرده‌اند.

🔸ثانیاً ما به عنوان یک حکومت دینی، اعتقادات و هنجارهایی داریم، که در اغلب کشورهای دنیا وجود ندارد و ما به شدت نیاز داریم که از این ارزش‌ها در فضای مجازی پاسداری و مراقبت کنیم.

🔹 با وجود این الزامات، به علت اعتیاد طیف‌های مختلف در کشور، به اینترنت بی دروپیکر و کثیف صهیونیستی،
ورود به بحث ساماندهی، حتی با این تاخیر و نگاه حداقلی، باز هم مورد عتاب بخش بزرگی از جامعه قرار می‌گیرد و این عمق فاجعه و اهمیت پیگیری مسئله را مضاعف می‌کند.

🔸عبارتی که این روزها در صحبت‌های افراد مختلف در رسانه‌ها تکرار می‌شود، این است که اقناع عمومی درباره این طرح صورت نگرفته است.

🔹واقعیت این است که سال‌هاست در میان قاطبه جریان انقلابی، نه‌تنها کلمه‌ای درباره هرگونه ساماندهی فضای مجازی گفته نمی‌شود، بلکه هر نوع صحبتی در این خصوص، محکوم به برچسب افراطی‌گری و عقب‌افتادگی فکری است.

🔸 معدود شخصیت‌هایی که پیگیر ساماندهی فضای مجازی هستند نیز، علی‌رغم تلاش مجاهدانه و روشنگری بسیار، تقریبا در تمام رسانه‌های فراگیر و حتی انقلابی، سانسور و بایکوت هستند.

🔹 کسانی که امروز مدعی کم‌کاری جریان طراح طرح صیانت، در خصوص شفاف‌سازی و اقناع عمومی می‌شوند، بیش و پیش از هر کسی، خودشان مورد سوال هستند، که با وجود داشتن تریبون و فعالیت مستمر در رسانه‌های مختلف و البته مطالبات مکرر حضرت آقا در این زمینه، چقدر درباره ضرورت ساماندهی و مدیریت فضای مجازی گفته‌اند و نوشته‌اند؟

✅✍️کانال والعادیات
@valaadiyat
💠کانال #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۱۴
جواد جاویدنیا

طرح صیانت

فضای مجازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی