دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

توضیحات مهندس شکوهیان راد در مورد طرح صیانت

چهارشنبه, ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۳۷ ب.ظ

🔶🔹 مهندس شکوهیان‌راد، مدرس دانشگاه تهران و پژوهشگر آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر:

1⃣ عمده‌ی بحث‌های موافقین و مخالفین طرح صیانت، فرمی و فنی است.

2⃣ عالی‌ترین سطح نگاه به رابطه‌ی میان حاکمیت و فضای سایبر این است که «سایبرنتیک همان حاکمیت و حاکمیت همان سایبرنتیک» است. یعنی منطق «این همانی» میان این دو وجود دارد و این دو مفهوم در عمل عیناً یکسان هستند.

3⃣ جملات شاخص امام جامعه در حوزه فضای سایبر در هیچ حوزه‌ی دیگری مطرح نشده است. در رأس آنها، این جمله‌ی ایشان قرار دارد که می‌فرمایند «اهمیت فضای مجازی به اندازه‌ی اهمیت انقلاب اسلامی است». 
ایشان فضای سایبر را همطراز و هم‌سنگ با انقلاب اسلامی که قرار است بسترساز ظهور باشد می‌دانند. این موضوع با کمال تأسف، اصلاً در میان مسؤولان درک نشده است.

4⃣ اصل پیشرفت و جهان‌شمولی انقلاب اسلامی و اصل زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت، این شناختی است که باید مبتنی بر مبانی دینی برای مردم ایجاد شود. به همین دلیل انقلاب اسلامی و فضای سایبر هم عرض هستند. 

5⃣ اینکه ملاحظه می‌کنید میان مباحث فضای سایبر و حاکمیت، ارتباطی در کشور ما برقرار نیست و نگرش فنّی به این فضا باب شده، حاصل تفکیک فلسفی بین فضای مجازی و واقعی است که در نتیجه‌، اصالت به فضای سایبر در کشور ما داده نشده است.

💠 مطالعه‌ی متن کامل مصاحبه فوق از لینک زیر:
🌐 https://v-o-h.ir/social/20895/

•┈┈••✾••┈┈•

@Dr_Javidnia

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی