دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

🔴رها شدگی فضای مجازی و کلکسیون محتوای مجرمانه در «کلاب هاوس»

✍️شهید شاطری پور عضو هیئت علمی پژوهشگاه قوه قضائیه

🔹کلاب هاوس از این زاویه فرصتی برای گفتگو و تبادل نظر در جامعه محسوب می‌شود که می‌تواند موجب ترمیم برخی از قسمت‌های از دست رفته سرمایه اجتماعی شود. در عین حال مساله اساسی همانا رهاشدگی کلاب هاوس است. 

🔸در هر حال «رهاشدگی» و «ولنگاری»، ویژگی‌های در هم تنیده با ذات این شبکه اجتماعی صوتی هستند. کلاب هاوس امروز چونان آتشفشانی گدازه‌های محتوای مجرمانه را به همه جا می‌پراکند و می‌توان در میان اتاق‌های موضوعی آن به انواع محتوای مجرمانه بدون هیچ محدودیت و نظارتی دسترسی پیدا کرد. با اندک نگاهی به این شبکه می‌توان آشکارا دید که کلکسیونی از محتوای مجرمانه بی پرده و آشکار در حال تولید و انتشار است؛ محتوایی که در فضای واقعی هر کدام می‌تواند طیفی از مجازات‌ها از افساد فی الارض و مجازات‌های حدی تا مجازات‌های شدید تعزیری را در بگیرد. در این چنین فضایی، شهروندان حیران از انبوهی محتوا در شبکه اجتماعی کلاب هاوس، در رویارویی با حجم زیادی از گدازه‌های فوران کننده که از دهانه این آتشفشان به سوی پایین دست‌ها در جریانند چگونه بایستی رفتار کنند و در برابر این آتش‌هایی که به جان اندیشه و عقلانیت و خردورزی، سلامت روانی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می‌افتد چگونه باید از تمامیت و هویت جامعه پاسداری کرد؟

🔹حقیقتاً جای خالی دادستانی کل کشور برای صیانت از سلامت و امنیت مردم و در نگاهی گسترده‌تر صیانت از حقوق عامه در فضای مجازی به وضوح احساس می‌شود... 

متن کامل

mehrnews.com/xW9x6

🆔 @Dr_Javidnia

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۱۱
جواد جاویدنیا

فضای مجازی

کلاب هاوس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی