دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

🔴بی دقتی یا تحریف دفتر؟ ضرورت عذرخواهی و برخورد قاطع

🔹به دنبال درج خبر غیر دقیق از فرمایشات مقام معظم رهبری در اکانت توئیتری دفتر مقام معظم رهبری، نظرات مختلف مطرح شد، برخی آن را دروغ و تحریف خواندند و برخی در مقام دفاع برآمده و عنوان داشتند که این تلخیص خبری بوده که امری مرسوم است و تغییری در محتوای صورت نگرفته است و نباید از دفتر حضرت آقا اعتمادزدایی کرد.

🔸با مراجعه به اصل فرمایشات حضرت آقا مشاهده می کنیم که ایشان اولا ممنوعیت انتقاد از مذاکرات را که توسط صدا و سیما و با اشاره تیم رسانه ای دولت در مورد برنامه ثریا رقم خورد را زیر سوال بردند و اصل انتقاد را جایز دانستند، منتها مثل همیشه مرزهایی برای انتقاد برشمردند، ثانیا با همان تعابیر ارشادی که راجع به ظریف و دوستانشان به کار می بردند، به تیم مذاکره کننده و دولت هشدار پدرانه دادند که می بایست در مقابل زیاده خواهی ها بایستند و خط قرمزها را رعایت کنند.

🔹خیلی سعی داریم اعتماد از بین رفته در تکرار این رویه ناصواب در موضوعات مختلف فضای مجازی و ممنوعیت واردات واکسن های آمریکایی و انگلیسی و کرونا و ... را بازسازی کنیم، اما متأسفانه تکرار این موارد روز به روز سوءظن را بیش از پیش تقویت می کند.

🔸دستگاه ولایت وظیفه ای جز رساندن پیام رسای امام جامعه با کمال امانت داری ندارد و اگر دقت نشود و خدای نکرده به سمت منافع برخی جریانات خاص بغلتد، به سمتی خواهد رفت که بزرگترین خسارات به جامعه وارد خواهد شد، همانگونه که در قضایای برجام هسته ای و فضای مجازی و کرونا شاهد هستیم.

🔹خلاصه و انعکاس فوری خبر، اولین روایتی است که در موج خبری اول منتشر می شود و به گوش اکثر افراد می رسد و کمتر افرادی هستند که به اصل فرمایشات و یا خود سخنرانی مراجعه کنند، مگر افرادی که بصیرت رسانه ای لازم را داشته باشند و منتظر انتشار اصل سخنان باشند. نتیجه اینکه آنچه در اذهان شکل می گیرد، همان روایت اول است و تکذیب و اصلاحیه بعدی اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

🔸همانگونه که دفتر مقام معظم رهبری هنوز توضیح نداده اند که آیا اصل وجود این اکانت در نرم افزار فیلترشده طبق قانون کشور، بر اساس مجوز ویژه قانونی صورت گرفته یا خیر و در صورت پاسخ منفی آیا مورد رضایت و تأیید مقام معظم رهبری است یا خیر؟ ضرورت دارد افرادی که این گونه بی محابا و حداقل با بی دقتی روایت ناقص فراگیر از فرمایشات معظم له ایجاد می کنند، از سمت خود عزل شوند و از مردم و مقام معظم رهبری عذرخواهی نمایند و در صورتی که خدای ناکرده سوءجریانی در این خصوص وجود دارد برخورد قاطع انجام شود. چرا که این موضوع اصلا کم اهمیت نیست.

🔹امید است این انتقادات دلسوزانه بار دیگر با بی توجهی دفتر و مراجع قانونی و امنیتی یا برخورد با منتقدان مواجه نشود.

💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۱/۲۶
جواد جاویدنیا

امام خامنه ای

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی