دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

شبکه‌های اجتماعی، معضل اجتماعی!

پنجشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۳۹ ب.ظ

 

🔴شبکه‌های اجتماعی، معضل اجتماعی!

✍️مرتضی رحیمی مدیرعامل سروش

--\ The
     Social
     Dilemma

🔹بعد از اینکه به مناسبت روز فلسفه نوشته‌ای را ارسال کردم، مستندی 📽 را تماشا کردم و گفتم: «جانا سخن از زبان ما می‌گویی».

🔸این مستند حاصل مصاحبه با تعدادی از مدیران رده بالای شرکت‌های بزرگی هم‌چون گوگل، فیسبوک، توییتر، پینترست، اینستاگرام و اوبر در کنار توضیح تعدادی روانشناس، جامعه‌شناس و ... است.

🔹موضوع مستند رفتار پیچیده و پنهان پلتفرم‌های اجتماعی در برخورد با کاربران و هدایت آنها به سمت و سویی خاص است.

🔸صحبت از کالا شدن خود کاربران در این شبکه‌هاست و خلاصه اینکه حاکی از جهت‌دار بودن و خنثی نبودن فناوری.

🔹اگر برای شما هم مثل من مهم است که بدانید این شبکه‌های اجتماعی که هر روزمان را با آن‌ها شب می‌کنیم، چه بلایی بر سرمان آورده، پیشنهاد می کنم نسخه‌ کامل این مستند را تماشا کنید:

🔗 https://sapp.ir/sapp_live_90028020

🔸اگر فرصت نمی‌کنید تا نسخه کامل مستند را ببینید، این نسخه خلاصه شده را هم ایجاد کردم؛ این یکی را حتما تماشا کنید تا با کلیت ماجرا آشنا شوید:

🔗 https://sapp.ir/sapp_live_90028025

💠✍️کانال #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۱۱
جواد جاویدنیا

نظرات  (۱)

۱۱ دی ۹۹ ، ۲۲:۴۸ یک وبلاگ‌نویس

ساده اناریست اگر تصور کنیم این همه امکانات در شبکه‌های اجتماعی به رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد بدون هیچ‌گونه سوءاستفاده و سودی برای بنیان‌گذارانش!

کمی بصیرت برای جوامع بشری نیاز است. البته دنیا به سمت استفاده از نرم‌افزارهای کد باز یا Open Source در حرکت است و ایران هم باید به این سمت حرکت کند. بنیاد‌های غیرانتفاعی تنها راه نجات از دست طمع‌کاران فضای مجازی و غول‌های این صنعت هستند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی