دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

نقد نامه‌ی دیروز لاریجانی به رهبری

سه شنبه, ۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳ ب.ظ

⛅️ گاهِ صبح ⛅️

نقد نامه‌ی دیروز لاریجانی به رهبری


♦️ روز گذشته علی لاریجانی پس از سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی، نامه‌ای عجیب و تأسف‌بار را خطاب به ایشان نگاشت. در فقره‌ای از این نامه‌ی بی‌شرمانه می‌خوانیم:
«تذکر و مطالبه‌ی جنابعالی نیز در رفع ظلم و جفایی که در 👈بررسی صلاحیت👉 کاندیداهای ریاست جمهوری رخ داد؛ بزرگی و بزرگواری و روحیه‌ی حق‌طلبی آن حضرت را بیش از پیش عیان نمود.»


آقای جناب!
جناب آقا!
«تحریف» و «مصادره‌ی به مطلوب» به این وضوح؟!
شرم نمی‌کنید؟!
ندیدید؟! نشنیدید؟!
حضرت رهبر در کدام فراز از نطق دیروزشان از جفای در «بررسی صلاحیت» نامزدهای انتخاباتی سخن به میان آوردند؟! دقیقا کجا؟!

⏪ اولا؛ فرمود: «در جریان عدم احراز صلاحیت»؛ نه «در جریان بررسی احراز صلاحیت».

⏪ ثانیا؛ فرمود: «به برخی کسانی که صلاحیتشان احراز نشده»؛ نه «به برخی کسانی که صلاحیت داشتند».

⏪ ثالثا؛ حضرت رهبر در هنگام ایراد جمله‌شان، از باب تأکید که «مفعول» مورد نظر ایشان 👈افراد احرازصلاحیت‌نشده از سوی شورای نگهبان👉 است، «جریان عدم احراز صلاحیت» را نیز به عنوان «متمم» جمله ذکر کرده و حتی از باب تأکید بیشتر، ساختار عادی و طبیعی جمله‌ی مجهول(مفعول + متمم + فعل) را تعمدا به هم ریخته و به جای آنکه متمم را پس از مفعول بیاورند، ابتدا متمم جمله را بر زبان جاری کردند و سپس مفعول را؛ یک به هم ریختگی شگفت‌انگیز مشابه آیه‌ی ۲۴۹ سوره‌ی بقره: 👈👈«... إنّ الله مُبتَلیکم بِنَهَرٍ فَمَن شَرِبَ مِنهُ فلیسَ منّی و من لم یَطعَمهُ فإنّه منّی الّا مَنِ اغتَرَفَ غُرفَةً بِیَدِه ...»

😔 رهبر «بصیر» و «فارسی‌شناس» انقلاب، همه‌ی این ظرافت‌ها را به خرج دادند؛ تا آنجا که حاضر شدند ساختار طبیعی یک جمله را به شکل آشکاری به هم بزنند تا شما بفهمید و چنین نکنید؛ اما با این حال باز هم شما نفهمیدید!!! و چنین کردید.

⚠️ ضمنا در نامه‌نگاری‌هایتان به رهبر ادیب و فارسی‌شناس و فارسی‌دوستمان، نهایت ادب را رعایت کرده و از واژه‌های فرنگی نظیر «کاندیدا» استفاده نکنید!

#لاریجانی
#ابرشاگرد
@abarshagerd ✍️

•┈┈••✾••┈┈

@Dr_Javidnia

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۱۸
جواد جاویدنیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی