دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

مشاهده و دریافت فایل

🔴نقش و جایگاه قانونی شورای فرهنگ عمومی کشور و نقش آن در فرهنگ عفاف و حجاب

🔹پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ضرورت انقلاب فرهنگی، براساس فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال 1363، شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت. این شورا وظیفة خطیر ساماندهی به وضعیت دانشگاه‌ها را به عهده داشت. پس از آن موضوع رسیدگی به وضعیت فرهنگی جامعه در آن شورا مطرح و بر اساس نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ریاست وقت شورای عالی انقلاب فرهنگی، مبنی بر توجه به فرهنگ عمومی مردم، پیشنهاد تشکیل شورای فرهنگ عمومی مطرح شد و سرانجام در سال 1364، به منظور تعیین اهداف، سیاست‌گذاری و هدایت فرهنگ عمومی کشور، شورای فرهنگ عمومی با وظایف مشخص با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت و به صورت رسمی از سال 1365 آغاز به کار کرد.

🔸شورای فرهنگ عمومی به عنوان یکی از شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه وزارت فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی فعالیت دارد.

🔹 براساس آیین‌نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، این شورا دارای 34 عضو است و هر دو هفته یک بار، به صورت مستمر تشکیل جلسه می‌دهد.

🔸یکی از معروفترین مصوبات آن که بر اساس بند 7 ماده 1 آیین نامه این شورا برای همه دستگاهها لازم الاجراست، «راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب» مصوب جلسه 427 مورخ 84/10/13 آن شوراست که برای مجلس و قوه قضائیه و 24 سازمان و وزارتخانه دولتی و تشکل مردمی وظایفی تعیین کرده است که چنانچه اجرا می شد در حال حاضر مشکلی در این خصوص نداشتیم.

💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۲/۲۹
جواد جاویدنیا

حجاب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی