دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

🔴ضرورت #پنجره_واحد جرایم رایانه‌ای و نقش آن در #تحول_قضایی (۳)

🔹در این بستر دادرسی الکترونیکی به معنای کاملتر محقق خواهد شد و می توان جلسات دادگاه و تحقیقات ضابطان را نیز تا حد امکان به صورت الکترونیکی برگزار و رفت و آمدهای زمان بر و پرهزینه شاکی، متهم و کسب و کارها را نیز حذف کرد.

🔸در حال حاضر یک مشکل جدی که وجود دارد این است که شکات، یا افراد یا کسب و کارهایی که حسابشان مسدود می شود یا مجبورند مدارک و مستنداتی ارائه دهند، عموما مجبور هستند به دادگاه یا ضابط صادر کننده دستور مراجعه فیزیکی داشته باشند و با مراجعه به نزدیکترین مرجع قضایی یا پلیس امکان سریع اطلاع از پرونده و اطلاعات مورد نیاز وجود ندارد.

🔹حال آنکه در این شیوه می توان مبتنی بر شیوه های احراز هویت و دسترسی سراسری که برای پرونده های رایانه ای ایجاد کرد اجازه داد که هر مرجع قضایی و یا ضابطی که فرد ذینفع مراجعه کند با احراز هویت اطلاعات پرونده در دسترس قرار گیرد و اجازه داده شود که دفاع لازم را ارائه دهد یا اطلاعات مورد نیاز دستگاه قضایی یا ضابطان را به سرعت ارائه دهد و در سامانه ثبت شود.

💠✍️کانال #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

بخش قبلی مطلب:

http://javidnia.blog.ir/post/511

ادامه در پست بعدی:

http://javidnia.blog.ir/post/580

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۰۳
جواد جاویدنیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی