دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

🔴ضرورت #پنجره_واحد جرایم رایانه‌ای و نقش آن در #تحول_قضایی (۲)

🔹این سامانه می تواند در صورت انجام تحقیقات و شناسایی آدرس یا متهم یا انجام تحقیقات از یک شاکی یا متهم و یا ارائه اطلاعات یا تصویر دوربین مداربسته و هر گونه مدارک دیگر، همه این موارد را ثبت کند و پرونده های بعدی که به آن پرونده ربط داده شوند، دیگر نیاز به انجام تحقیقات مشابه نداشته باشند و این امر سبب صرفه جویی جدی در زمان می شود.

🔸به ویژه می توان این سامانه را به گونه ای طراحی کرد و پیش بینی های قانونی لازم را انجام داد که حتی در تحقیقات شهرهای مختلف نیاز به ارسال نیابتهای کتبی و زمانبر نباشد و از طریق همین سامانه بلافاصله هر تحقیقی در هر شهری انجام شود.

🔹با توجه به اینکه در هر پرونده جرایم رایانه ای و به خصوص کلاهبرداری رایانه ای به طور متوسط حداقل پنج فقره نیابت لازم است در فرض یادشده از تشکیل ۵۰۰ پرونده نیابتی که بین یک ماه تا یک سال حداقل زمانبر هستند، جلوگیری خواهد شد.

💠✍️کانال #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

بخش قبلی مطلب:

http://javidnia.blog.ir/post/506

ادامه در پست بعدی:

http://javidnia.blog.ir/post/562

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۲۰
جواد جاویدنیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی