دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

نکاتی پیرامون دوستان حزب‌اللهی و فضای مجازی

سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۰۸ ق.ظ

💢 نکاتی پیرامون دوستان حزب‌اللهی و فضای مجازی:

🔹۱: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری، جنگیدن در فضای مجازی متعلق به دشمن است. این‌که تاکنون نتیجهٔ مطلوب را در زمین دشمن نگرفته‌ایم، به دلیل آن است که اصول جنگیدن در زمین دشمن را رعایت نکرده‌ایم.

🔻الف) فضای مجازی، مثل توپ و تانک و هواپیما و... نیست. محیطی است که افکارساز است و افکارسوز. وقتی شما با هویت مشخص وارد این بستر می‌شوید، معلوم است از اول به کنترل‌کنندگان محیط گرا می‌دهید که محتوای بنده و خود بنده را مهندسی کن!

➖من را در فیلترینگ حبابی قرار بده!
قریب به اتفاق کنش‌گران فضای مجازی متعلق به دشمن، با اصل تقیه در این محیط نامانوسند.

➕لازمهٔ این‌کار، تهیه دستگاه مجزا، بدون وجود کوچک‌ترین نشانه هویتی کاربر و رعایت اصول تقیه، همانند علی بن یقتین در دستگاه خلافت عباسی است (رمز عبور، ادبیاتِ محتوا، مکان استفاده و...) باید متفاوت باشد.

🔻ب) بسیاری از افراد، امکان تولید محتوای موثر، متناسب با محیط را ندارند و صرفاً کپی-پیست‌کارند. (اعم از توانِ نگارش متن کوتاه، تولید عکس‌نوشته، کلیپ و... متناسب با محیط، نیاز، زمان و اقتضای مخاطب)

🔻ج) بزرگترین معضل لاینحلِ ما تاکنون، توان توزیع مؤثر محتوا است.
یعنی جریان‌سازی کنیم واقعاً؛ نه اینکه دل‌مان را به ترند شدن فلان محتوا خوش کنیم.

🔺د) شرایط فردی مانند تقوا، نبود احتمال وقوع در گناه، آشنایی با معارف دینی و داشتن تخصص حداقل در یک موضوع لازمه حضور در سرویس دشمن است؛ چقدر از فعالان، این خصوصیات را دارند؟

و مواردی از این دست که باید بدان توجه کرد.

🔸۲: برخی دوستان شرایط را طوری ترسیم می‌کنند که نشان می‌دهد ما بیش از ۲۰ سال است که در حال اضطراریم (اکل میته و...). باید از خودمان سوال کنیم چرا دائم در حال اضطراریم و برای خروج از وضعیت اضطراری، چه کرده‌ایم؟

🔹۳: اشکال دیگر آن است که نسبت به فرامین حضرت آقا، نومن ببعض و نکفر ببعض‌یم. خوب! بالا بردن سواد رسانه‌ای دینی عموم مردم (البته نه سواد رسانه‌ای یونسکو که وضعیت غالب فعلی است)، نیز از مطالبات آقا از جبههٔ انقلابی است. برای تولید سواد رسانه‌ای دینی و ممانعت از ترویج سواد رسانه‌ای غربی چه کرده‌ایم؟

👈مهم‌ترین مطالبهٔ حضرت آقا از جبههٔ انقلابی، تبدیل مطالبات حاکمیتی به گفتمان پذیرفته شدهٔ عموم مردم است. حالا گل سرسبدِ همهٔ این‌ها، شبکهٔ ملی اطلاعات است. برای تبدیل مطالبات آقا به گفتمان پذیرفته شده عموم مردم، چه کرده‌ایم؟

🔸۴: کتاب ضاله را متخصص متعهد بخواند و رد کند. حال اگر کتاب ضاله دست مردم بود باید چه کرد؟ بگوییم دیگر نمی‌شود کاری کرد؟ آیا نباید برای محوِ آن و توجیه مردم نسبت به خطرناک بودنِ آن اقدام کرد؟

🔹۵: وظیفهٔ ما در قبال تولید و توزیع‌کنندگان کتب ضاله چیست؟ اقدام قضایی، روشنگری، تبیین خیانت‌ها و...، جزو بدیهی‌ترین امور است.

🔸۶: برخی دوستانِ ما به تمام معنا در زمین دشمن تنفس می‌کنند؛ مثلا در واتس‌اپ با دوستان نزدیک و هم‌نظر خود، ارتباط می‌گیرند و... . این خلاف بدیهیات قاعده اضطرار است.

🔹۷: ایجاد انحصار محتوایی هم از دیگر مصائب است؛ بارها با افرادی برخورد کرده‌ام که می‌گویند، صرفاً برای دیدن محتوای فلان طلبه، فلان کانال خبری و...، از تلگرام یا اینستاگرام استفاده می‌کنم.

➕ خب برادر عزیز! شما باید محتوای خود را در سرویس بومی قرار بدهید و به نفع دشمن انحصار محتوایی درست نکنید.

🔸۸: باید دستگاه‌ها و مراکز دولتی و انقلابی موازنه‌ای در تخصیص بودجه نسبت به فضای مجازی موجود ایجاد گردد؛ متاسفانه ۹۹ درصد بودجه برای حضور در زمین دشمن هزینه می‌شود و برای سایر موارد، با تخفیف، یک درصد.

🔹۹: حضرت آقا در جلسهٔ قرب بقیه‌الله، اول به دوستان گفتند همت را بر سلب سلطه بگذارید و دشمن را از فضای مجازی بیرون کنید، بعد در ادامه بر حضور در سرویس دشمن با رعایت ضوابط، تصریح کردند. منتها انقلابیون، آن حرف را وانهادند و به این چسبیدند.

🔸۱۰: جنگ در زمین دشمن کَمّی نیست؛ لشکر نمی‌خواهد. کیفی است. مدیریت واحد می‌خواهد و رزمندهٔ توان‌مند و آموزش‌دیده. مطالبه‌سازی و گفتمان‌سازی لشکر می‌خواهد. اما به عکس، آن‌طرف لشکری و با تأکید بر کمیت عمل می‌شود (و واقعاً بدون کیفیت) و این‌طرف، عده‌ای تنها با دستان خالی.

🔹۱۱: اکنون اطلس سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و...، به‌دلیل حضور بی‌ضابطه در سرویس دشمن و بی‌توجهی به سایر مطالبات حضرت اقا، در اختیار دشمن است. این اطلس روزبه‌روز، کامل‌تر می‌شود. چقدر این خطر بزرگ را برای مراجع، مدیران حوزه، مسئولان سپاه، اعزه صداوسیما و... تبیین کرده‌ایم؟

 حجت الاسلام محمد کهوند

💠✍️کانال #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۲/۰۵
جواد جاویدنیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی