دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

متوسط زمان تولید واکسن در جهان چقدر است؟

سه شنبه, ۱ تیر ۱۴۰۰، ۰۱:۱۹ ق.ظ

#یادداشت_۲۳
۳۰ خرداد ۱۴۰۰

#متوسط_زمان_تولید _واکسن در جهان چقدر است؟

طبق اعلام مسئولین از دیروز واکسیناسیون با سرعت بیشتری از سر گرفته شد و این در حالی است که هنوز پرسشهای بی پاسخ فراوانی  در این زمینه مطرح است مثلا:
بخش ششم سند ۸ آرمان توسعه هزاره ی سازمان ملل در سال ۲۰۰۰، در مورد مبارزه و پایان دادن به سه بیماری ایدز، مالاریا و سل بود و جالب اینجاست که این هدف تا سال ۲۰۱۵ نه تنها محقق نشد بلکه در بخش سوم از هدف سوم سند ۲۰۳۰ توسعه پایدار ملل متحد مورد تاکید مجدد قرار گرفت(ر.ک: کتاب مرجع جهانی هدف سلامت توسعه پایدار ۲۰۳۰ ص ۱۷). نکته ی قابل توجه این است که اولین مورد بیماری ایدز به عنوان یکی از سه بیماری خطرناک جهان در سال ۱۹۸۱ گزارش شده. برای مالاریا از سال ۲۰۰۰ تلاشهایی برای ساخت واکسن شروع شده و همینطور برای بیماری سل. اما هیچکدام ازین تلاشها تاکنون به نتیجه نرسیده و این همان نکته ایست که در سایت تخصصی #تاریخچه_واکسن مورد تاکید واقع شده که تولید انبوه و استفاده ی انسانی از یک واکسن، بین ۱۰ تا ۱۵ سال زمان میخواهد*۱.حال برای کرونایی که صدها برابر ایدز و سل و مالاریا آنرا خطرناکتر و پیچیده تر اعلام کرده اند به ناگاه میبینیم در عرض #یکسال از در و دیوار واکسنهایی می بارد که به صراحت اعلام کرده اند تا ۹۰ درصد موثر است!!! عجب!
به ناگاه میبینیم همان کشورهای اروپایی که در ابتدای کرونا محموله های ماسک و دستمال کاغذی از هم می دزدیدند، امسال بحمدلله توبه کرده و میلیارد میلیارد واکسن خیرات میکنند. به ناگاهتر و غریبتر میبینید که نفتالی بنیت قصاب جدید اسرائیلی در مصاحبه با رویترز میگوید به فلسطین اجازه وارد کردن یک میلیون دز واکسن فایزر آمریکایی را میدهیم!!!!!
آیا نباید اندکی دست به عصاتر عمل کنیم؟ چه کسی پاسخگوی افراد متعددی است که پس از دریافت واکسن جان خود را از دست داده اند؟ چه کسی پاسخگوی واردات واکسنهای آمریکایی انگلیسی به کشور است؟

#قاسم_یزدانی_مقدم
@besalamen_amenin

•┈┈••✾••┈┈•

@Dr_Javidnia

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۰۱
جواد جاویدنیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی