دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

خطر حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی کشور

چهارشنبه, ۵ آبان ۱۴۰۰، ۰۹:۰۵ ق.ظ

🔴خطر حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی کشور

🔹سال گذشته سلسله هشدارهایی در خصوص امنیت فضای مجازی کشور و عوامل تهدید آن مطرح کردم. چون به عینه می‌دیدم که متأسفانه هیچ توجهی به این موضوع وجود ندارد.

🔸به دلیل بیان پاره‌ای از حقایق پشت صحنه که تماما از سر دلسوزی بود، به صورت گازانبری شکایات و گزارش‌های متعدد از ناحیه دبیر شورای عالی فضای مجازی، وزیر وقت ارتباطات و وزارت اطلاعات علیه حقیر به قوه قضائیه ارسال شد و مشکلات عدیده شغلی بری اینجانب ایجاد شد که کماکان نیز ادامه دارد...

🔹سؤال اینجاست که آیا با وادار کردن امثال بنده به سکوت تا چه زمان می‌توان مشکلات جدی موجود را پوشیده نگهداشت؟

🔸حملات سایبری به زیرساخت سوخت‌رسانی کشور، لو رفتن اطلاعات کارت‌های بانکی در سالهای گذشته و ... در کنار پیامهای فارسی اخیر ادوارد اسنودن، رجزخوانی اسرائیلیها و ایادی منطقه ‌ای آنها همچون آذربایجان و ... در کنار اسناد لو رفته طراحی جنگ بیوسایبرنتیک علیه کشورمان، نگرانی جدی از حملات سایبری آینده را به دنبال دارد.

🔹حملات داخلی و خارجی علیه کلیت ساماندهی فضای مجازی کشور را هم در کنار استراتژی‌های دیگر دشمنان که می‌بینیم، اقدام فوری در زمینه آمادگی در قبال آرایش جنگی دشمن در فضای مجازی را می‌طلبد.

🔸اما شاهدیم که در شورایعالی فضای مجازی و بخشهای متولی فضای مجازی هنوز تغییرات لازم انجام نشده و در بر پاشنه ریل گذاری شده روحانی و نیروهای مهره‌گذاری شده‌اش می‌چرخد.

🔹تا دیر نشده فکری باید کرد...

💠✍️کانال #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۸/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی