دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

لطمات خناسان به انقلاب

پنجشنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۱، ۰۹:۴۵ ب.ظ

 

🔴 لطمات خناسان به انقلاب

🔹خناس در لغت یعنی بسیار پنهان و در قرآن از شر وسواس خناس به خدا پناه می بریم.

🔸در تفسیر نور آمده: کسانی که دیگران را به تردید و وسوسه می اندازند،کار شیطانی می کنند.

🔹 «خناس»از«خنوس»به معنای پنهان شدن و عقب نشینی است.شیطان هم خودش مخفی است و هم کارش،اگر وسوسه او علنی باشد بر مردم مسلط نمی شود،ولی با تظاهر و توجیه در لباس زیبا جلوه می کند و موفق می شود.

🔹 حضرت علی (ع) می فرماید: شیطان با ظاهرنمایی حق و باطل را بهم در می‌آمیزد و بدین شکل بر طرفداران خود غالب می شود. «فهنالک یستولی الشیطان علی اولیائه»

🔸 در سوره ناس چون وسوسه درون روح و قلب انسان جای می گیرد و با ایمان و عقل و فکر ما بازی می کند، سه بار نام خداوند یاد شده است: «بِرَبِّ النّاسِ ، مَلِکِ النّاسِ ، إِلهِ النّاسِ» اما در سوره فلق که شرور خارج از سینه هاست، یکبار نام خداوند مطرح است. «بِرَبِّ الْفَلَقِ» آری خطر انحراف فکری و تأثیر آن در روح به مراتب بیشتر از خطرات خارجی است ودشمنان فرهنگی و فکری، از دشمنان نظامی و اقتصادی مرموزتر و خطرناکترند.

🔹آنکه در سینه و قلب و روح مردم وسوسه می کند،ممکن است از نژاد جن و شیطان باشد یا از نژاد انسان. آری تطمیع ها و وعده ها،امروز و فردا کردن ها از جمله راههای وسوسه است.

🔹 در تمام مقاطع انقلاب، اصحاب #ما_نمی‌توانیم و غرب‌گراهایی که در دل و عمل شیفته غربند و حتی در دستگاه غرب‌گراها سر کار آمده‌اند، اما در جمع انقلابیون موضع انقلابی و طرفداری از ولایت دارند و در جمع غربگراها سینه‌چاک آنان هستند، با تغییر دولتها هم رنگ عوض می‌کنند و عملکرد منفی خود را زیر لوای ظاهری زیبا پنهان می‌کنند و خود را همراه و خیرخواه مسئول انقلابی نشان می‌دهند، اما در بزنگاه تصمیمات قاطع و انقلابی با ایجاد تردید مسیر نظام را منحرف می‌کنند.

🔸گاهی هم با وعده‌های توخالی و یا امروز و فردا کردن های بی‌اساس، آنقدر کار را به تاخیر می‌اندازند که عملا مسیر تصمیمات را به بن بست می‌کشانند. حال آنکه بن بستی وجود نداشته و ندارد.

🔹این است که امیرالمومنین در نامه خود به مالک اشتر از به کارگیری کسانی که یاور ظالمان بوده اند نهی کرده است.

🔸دولت و مجلس زمانی در عمل انقلابی است که فورا این خناسان را شناسایی و از جلوی راه بردارد و الا نتیجه کار هر چند با نیت خیرخواهانه، در نهایت به نفع غربگراها، اما به نام انقلابیون رقم خواهد خورد.

🔹چنین عملکردی نه تنها انقلابی نیست، بلکه از مصادیق غفلت‌های خیانت گونه‌ای است که مقام معظم رهبری فرموده‌اند و گناهی نابخشودنی خواهد بود.

💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۳/۰۵
جواد جاویدنیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی