دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

🔴ضرورت ایجاد مرکز واحد برای پاسخگویی به مطالبه‌گران

🔹 طی چند روز گذشته کانال واحد امنیت غذایی مؤسسه #مصاف با انتشار فیلم کوتاه فوق پیامی از  مخاطبین منتشر نمود که با اعلام «قطع درختان زیتون یک باغ ۱۵ هکتاری توسط منابع طبیعی!» نسبت به عملکرد سازمان محیط زیست و نیز قاضی صادرکننده حکم اعتراض داشتند و خواسته شده بود کسانی که می‌توانند اقدامی انجام دهند.

🔹 متاسفانه به رغم تاکید مقام معظم رهبری هنوز مطالبه‌گری جایگاه مشخصی بین دستگاه‌های حاکمیتی پیدا نکرده به گونه ای که مثلا یک #سازمان_متمرکز_حاکمیتی یا یک #تشکل_مردمی متولی پاسخگویی و پیگیری منسجم باشد و مردم و حتی موسساتی همچون مصاف بدانند به کجا و از چه طریق اقدام کنند و پیگیری نمایند و از یک سو پاسخ شفاف دریافت کنند، از سوی دیگر بابت انتشار این گونه مطالب مورد بازخواست و تعقیب قرار نگیرند.

🔸فقط با وجود چنین متولی متمرکزی است که می‌توان از طرح و پیگیری صحیح مطالبات مردمی و حمایت از آنان و جلوگیری از جا زدن برخی مطالبات جعلی به جای مطالبات واقعی مردمی اطمینان حاصل نمود و بستر شایعات و جوسازی را هم در فضای مجازی به صورت صحیح مدیریت کرد.

🔹در حال حاضر توصیه شخصی حقیر این است که مطالبه گران از طریق درگاههای ذیل یا دادستان شهرستان خود  این‌گونه مطالب را به قوه قضائیه منعکس و پیگیری حقوق عامه را مطالبه کنند:
b2n.ir/dadsetani.ir
sajam.scpd.ir

🔸ولی یک مطالبه جدی از قوه قضائیه باید شکل بگیرد که اولا درگاه مشخص و واحد تعیین نمایند، ثانیا نتیجه اقدامات در این درگاه اطلاع رسانی عمومی و فوری شود.

💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_javidnia

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۴/۳۱
جواد جاویدنیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی