دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

سواد رسانه در کلام امام جواد (ع)

جمعه, ۴ شهریور ۱۴۰۱، ۰۹:۰۳ ب.ظ

🔴#سواد_رسانه در کلام امام جواد (ع)

👈قال جواد الائمه (علیه السلام):

🔹منْ أَصْغی إِلی ناطِق فَقَدْ عَبَدَهُ، فَإِنْ کانَ النّاطِقُ عَنِ اللّهِ فَقَدْ عَبَدَ اللّهَ وَ إِنْ کانَ النّاطِقُ یَنْطِقُ عَنْ لِسانِ إِبْلیسَ فَقَدْ عَبَدَ إِبْلیسَ.

🔸هر که گوش به گوینده‌ای دهد به راستی که او را پرستیده، پس اگر گوینده از جانب خدا باشد در واقع خدا را پرستیده و اگر گوینده از زبان ابلیس سخن گوید، به راستی که ابلیس را پرستیده است.

👈پ.ن: یکی از مهمترین شاخه‌های بصیرت، #بصیرت_رسانه‌ای به معنای تسلیم رسانه نبودن و دارابودن تحلیل در برداشت‌های رسانه‌ای در جهت تشخیص دقیق اوامر و نواهی خداوند و شخص ولی او در مقابل القائات شیطانی و حزب اوست.

👈عامل کربلایی ماندن فقط ۷۲ نفر از میان میلیونها شیعه عصر امام حسین مقهور نشدن در برابر دستگاه تبلیغاتی یزیدیان زمان بود. دستگاهی که عده‌ای را گمراه کرد و عده‌ای از خواص اثرگذار را در تردید و عده بیشتری را در بی‌خبری از این واقعه مهم جهان اسلام نگه داشت و نتیجه‌اش شد به مقتل رفتن و واجب‌القتل معرفی کردن امام زمان خارجی خواندن اهل بیت او.

👈مراقب باشیم به هیچ رسانه‌ای اطمینان کامل نداشته باشیم و همواره رسانه‌های خود را حتی مطمئن ترین آنها را کنترل کنیم تا مبادا حقایق فرمایشات ولایت مکتوم بماند و ناگاه چشم باز کنیم که در مسیر خلاف ولایت افتاده‌ایم.

💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۶/۰۴
جواد جاویدنیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی