دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

💠 روایتی تکان دهنده از نهج البلاغه مناسب با فضای مجازی امروز ما

« فَوَاللَّهِ مَا غُزِیَ قَوْمٌ قَطُّ فِی عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا؛ فَتَوَاکَلْتُمْ وَ تَخَاذَلْتُمْ حَتَّى شُنَّتْ عَلَیْکُمُ الْغَارَاتُ وَ مُلِکَتْ عَلَیْکُمُ الْأَوْطَانُ»


به خدا سوگند، هر ملّتى که درون خانه خود مورد هجوم قرار گیرد، ذلیل خواهد شد. امّا شما سستى به خرج دادید، و خوارى و ذلّت پذیرفتید، تا آنجا که دشمن پى در پى به شما حمله کرد و سر زمین هاى شما را تصرّف نمود. 

(نهج البلاغه، خطبه 27، ترجمه محمد دشتی)

✍️پ.ن:

1️⃣امروز به واسطه فضای مجازی و وجود امپراطوری رسانه ای، و تعلل و عدم شناخت صحیح صحنه جنگ توسط بخشی از مردم و مسئولین، دشمن توانسته فضای مجازی کشور را اشغال کند و تا خانه های ما نفوذ کرده است و جامعه ما در معرض بزرگترین آسیب ها و تهدیدها قرار گرفته است. 

2️⃣ امروز در فضای مجازی، دشمن، پی در پی در خاک ما حمله می کند و در سال های گذشته، حکومت های خودمختار مجازی در دل فضای سایبری کشور به وجود آورد.


◀️ حال، راهکار چیست❓اول از همه باید خودمان صاحب فناوری شویم و  سکوهای داخلی را تقویت و قدرتمند کنیم؛ پس از استقلال در فضای سایبری، با استفاده از ظرفیت کشورهای اسلامی و کشورهای عدم تعهد، می توان تا عمق خاک دشمن نفوذ کرد.


💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۱/۰۲
جواد جاویدنیا

فضای مجازی

نهج البلاغه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی