دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

وضعیت اینترنت کودکان و نوجوانان

شنبه, ۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۷ ب.ظ

🔴وضعیت #اینترنت_کودکان_و_نوجوانان در کشور
🔹با وجود نیاز جدی به #اینترنت_پاک برای پیشگیری از آسیبهای جدی به جوانان و نوجوانان، تنها امکانات موجود  در حال حاضر #سیم‌کارت_انارستان_همراه‌اول و #سیم‌کارت_کودک‌ونوجوان_ایرانسل است که به عنوان یک پدر دغدغه‌مند کمی وقت گذاشتم و با فعالسازی آنها بررسی مختصری انجام دادم که چه میزان دغدغه‌های پدر و مادر و نیازمندیهای دانش آموز را برطرف می کند و به نکات زیر رسیدم:
1️⃣نوع خدمات دریافتی و اینکه با استفاده از این اینترنتها چه سایتها و خدماتی در دسترس است یا در دسترس نیست اصلا شفاف نیست.
2️⃣تفاوت یا ارتباط بین سیمکارت انارستان و درسا أصلا مشخص نیست.
3️⃣در مورد هر دوی اینترنتها بعد از فعالسازی تقریبا هیچ سایتی باز نشد و یک سردرگمی جدی برایم به وجود آورد.
4️⃣در انارستان فقط سایت و خدمات گوگل در دسترس بود، بعد از اینکه تنظیمات نوترینو را با جستجویی در اینترنت به دست آوردم و وارد کردم متوجه شدم که باید تنظیمات اینترنت همراه اول وارد شود و آنگاه بود که صفحاتی باز شد.
5️⃣در انارستان تقریبا همه سایتهای مورد نیاز داخلی و پیامرسانها و موتورجستجوهای داخلی باز بود. اینستاگرام در دسترس نبود، اما گوگل و گوگل پلی باز بودند و هر کلمه ای در آن قابل سرچ بود. حتی VPN قابل نصب بود، اما قابلیت اتصال نداشت. صفحه اول اسکای روم باز می شد اما کلاس قابلیت اتصال نداشت. بازار در دسترس نبود و مایکت در دسترس بود.
6️⃣وقتی بنده‌ای که آشنایی نسبی با اینترنت دارم اینطور سردرگم میشوم از سایر پدرومادرها چه انتظاریست؟
#مطالبه_اینترنت_پاک
💠کانال #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۰۸
جواد جاویدنیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی