دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

🔴ایجاد شعب تخصصی برای #کسب‌وکارهای_مجازی در حال پیگیری است.
🔹برای تشکیل شعب تخصصی برای رسیدگی به پرونده کسب‌وکارهای مجازی باید قضات آموزش‌های لازم در خصوص جنبه‌های حقوقی و کیفری فضای مجازی (جرائم رایانه‌ای، ادله الکترونیکی و مستندسازی آنها) را دیده باشند
🔸باید بستری فراهم باشد تا افراد با مشوق‌ها و الزامات لازم در آن حضور پیدا کنند. در واقع آموزش تخصصی برخط به راحتی در کل کشور برای تمامی قضات و کارکنان فراهم شود.
🔹تا زمان تعیین رسمی این شعب و آموزش‌های لازم، در حال حاضر سعی داریم جای خالی #دفتر_حمایت_از_کسب‌وکارهای #فضای_مجازی که قرار بوده در سطح قوه قضائیه راه اندازی شود، را پر کنیم.
🔸داشتن زیرساخت آموزش آنلاین در کنار #بستر_متمرکز_رسیدگی به جرائم رایانه‌ای که در استان‌های مختلف پرونده‌های زیادی از آنها در جریان است می‌تواند روند رسیدگی به شکایات را بهبود ببخشد.
🔹قوه‌قضاییه در سطح ریاست قوه نیازمند #معاونت_فضای_مجازی است
🔸وضعیت ایده آل که پیشنهاد آن را هم مطرح کرده‌ایم ایجاد #شعب_تخصصی_متمرکز_کشوری مبتنی بر بستر #دادرسی_الکترونیکی برای رسیدگی به پرونده‌های کلان فضای مجازی و کسب‌وکارهای مجازی در کنار راه‌اندازی سامانه‌های ویژه هوشمند برای این امر در قالب #پنجره_واحد_رسیدگی به پرونده‌های فضای مجازی با مدیریت قوه‌قضاییه است.
🔸نقطه عطف دیگر در این زمینه راه اندازی #سازمان_رایانش_قانونی به عنوان سازمانی برای مستندسازی قانونی ادله الکترونیکی، مشابه سازمان پزشکی قانونی است که می‌تواند نقش شایانی در اجرای عدالت در پرونده های فضای مجازی داشته باشد.
http://pvst.ir/90m
 

🆔 @Dr_Javidnia

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۱۰
جواد جاویدنیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی