دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

🔴آیا به رغم تأکید مقام معظم رهبری، امنیت لازم برای افشاگران رسانه‌ای وجود دارد؟
🔹این روزها نقلی تاریخی منتشر شده و به طعنه از برخوردهای انجام شده با افشاگران فساد یاد می‌شود.
🔸نقل تاریخی از"ابن هرمه" شاعر حجازی است که منصور، خلیفه عباسی عزیزش داشت و گفت چیزی از من بخواه! ابن هرمه خواست به کارگزارش در مدینه بنویسد هرگاه او را مست گرفتند، شلاق نزنند! منصور در ابتدا نپذیرفت. اما با اصرارش به کارگزار مدینه نوشت: هر گاه "ابن هرمه" را مست نزد تو آورند۸۰ تازیانه بزنید و آورنده اش را ۱۰۰تازیانه! از آن پس ابن هرمه مست در کوچه‌ها می‌رفت و کسی از ترس شلاق خوردن معترضش نمیشد!:
 ( https://b2n.ir/149114 )
🔹البته مقایسه نظام اسلامی با حکومت منصور عباسی جفای بزرگی است، آن هم در جایی که مقام معظم رهبری و ریاست محترم قوه قضائیه تأکید ویژه بر امنیت افشاگران داشته‌اند.
🔸اما لازم است مراقبت لازم در این خصوص انجام شود و زیرساخت لازم پیش‌بینی شود که  ضمن پیشگیری از فضای تهمت‌زنی، افشاگران مطمئن شوند بدون رسانه‌ای کردن موضوعات، رسیدگی مؤثر انجام می‌شود و نتایج اطلاع رسانی عمومی می شود.
🔹در غیر اینصورت در فسادهای سازمان‌یافته که متأسفانه بعضا برخی دستهای امنیتی آلوده پشت آن قرار دارند، پرونده‌سازیهای پشت صحنه، عملا به نتیجه "ابن هرمه" منتهی می شود که اصلا زیبنده نظام اسلامی نیست.
🔸راهکار مؤثر این امر در نظرگرفتن شعب ویژه، سیاسی دانستن جرایم مطروحه علیه افشاگران، توجه کامل به دفاعیات آنان و دقت لازم در کشف شگردهای پیچیده امنیتی پرونده‌سازی علیه افشاگران است.
 https://b2n.ir/164377
🆔 @Dr_Javidnia

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۱۰
جواد جاویدنیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی