دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

لزوم بازنگری در راهبردهای اطلاعاتی امنیتی

سه شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۹ ق.ظ

🔴لزوم بازنگری در راهبردهای اطلاعاتی امنیتی

🔺هنوز تلخی انفجار خرابکارانه نطنز و آتش سوزی های مرموز و چند اتفاق دیگر در ذائقه ما بر طرف نشده که شاهد ترور دانشمند هسته ای در قلب کشور هستیم.
🔺تصور جبران این ترورها با حملات ایذایی در پایگاهها و سفارت امریکا در منطقه یک خطای راهبردیست.
🔺اینکه آمریکا باید از کل منطقه بیرون رانده شود، راهبردی است که از برکات خون شهید حاج قاسم سلیمانی به دست آمده که رسما و علنا توسط مقام معظم رهبری بیان گردید و نباید آن را به حوادث بعدی گره زد و دشمن باید بداند برای هر حرکت خصمانه جدیدش هزینه های درد ناک جدیدی باید بپردازد.

🔺بعد از گذشت چندین روز از ترور شهید فخری زاده نه تنها هنوز یک گزارش و یک قرائت واحد و قطعی از این حادثه درد ناک موجود نیست بلکه شاهد تعدد نقل قولها هستیم.

🔺شکی در این نیست که دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی به اذعان دشمنان و دوستان یکی از قوی ترین دستگاههای اطلاعاتی جهان است.

🔺همان دستگاهی که عبد المالک ریگی را در آسمان شکار می کند و شهرام جزائری را از خارج از مرزهای جمهوری اسلامی به ایران باز می گرداند و همان سربازانی که نیما زم را از چتر حمایتی دستگاه اطلاعاتی فرانسه بیرون می کشند و به میز عدالت می سپارند.

🔺اما وقایع و حوادث تلخ و آسیب های جدی که در ابعاد مختلف حوزه امنیتی کشور در چند ساله ی اخیر رخ داده دستگاه اطلاعاتی کشور را زیر سوال برده که با ترور و شهادت دکتر فخری زاده به اوج خود می رسد و جا دارد این کارنامه مورد بازخوانی قرار گیرد و سوالات افکار عمومی مطرح شود، امید است که با پاسخگویی مدیران مواجه شویم اگر چه به پاسخگویی این دولت امیدی نیست همانطور که به تدبیرش.

🔺پر واضح است این سوالات متوجه سربازان گمنام و مدیران دوائر وزارت نیست چرا که اینان همان مجاهدان و گمنامانی هستند که همان رشادتها و موفقیت ها را در سطح داخلی و بین المللی آفریدند، بلکه این انتقادات متوجه سکانداران و سیستم مدیریتی و راهبردی آن است یعنی شخص وزیر و مشاورانش که به عنوان مغز متفکر و طراح راهبرد های وزارت اطلاعات هستند.

🔺هنوز تلخی انفجار خرابکارانه نطنز و آتش سوزی های مرموز و چند اتفاق دیگر در ذائقه ما بر طرف نشده که شاهد ترور دانشمند هسته ای در قلب کشور هستیم و اینکه دشمن با چه هدفی اقدام کرده و ما نباید با اقدام عجولانه در زمین انها بازی کنیم، کیاست خود را می طلبد.

🔺اما نکته مهم  و اصلی اینجاست که موازنه قدرت یعنی یک اتفاق در تهران یک ضربه در اورشلیم و حیفا و واشنگتن، موازنه قدرت یعنی یک انفجار در نطنز، یک انفجار در قلب نقاط حساس کشور متخاصم و اگر بخواهیم طبق استراتیژی و راهبرد رهبری حکیم حرکت کنیم باید هر ضربه معادل ده ضربه متقابل جبران شود و اینست قدرت باز دارندگی، در حالی که ما شاهد انفعالیم، انفعالی که در صورت ادامه این روند موجب سرخوردگی امت اسلامی در داخل وخارج می شود.

🔺تصور جبران این ترورها با حملات ایذایی در پایگاهها و سفارت امریکا در منطقه یک خطای راهبردیست و شانه خالی کردن از مسئولیت است و به نوعی انداختن بار حوزه امنیتی ونرم به دوش سربازان نظامی و سخت است و اگر چنین باشد یعنی ضعف و عدم توانایی پاسخگویی همسطح ومتقارن به دشمن و ایشان و بقیه نهادها باید به سهم خود پاسخگو باشند.

🔺اینکه آمریکا باید از کل منطقه بیرون رانده شود، راهبردی است که از برکات خون شهید حاج قاسم سلیمانی به دست آمده که رسما و علنا توسط مقام معظم رهبری بیان گردید و نباید آن را به حوادث بعدی گره زد و دشمن باید بداند برای هر حرکت خصمانه جدیدش هزینه های درد ناک جدیدی باید بپردازد و این معنا با انفعال سیستم های اطلاعاتی حاصل نمی شود.

🔺این مبحث ادامه دارد و بقیه موضوعات مانند مدیران دو تابعیتی مانند تروریسم اقتصادی و فرار مفسدان یا مانند آقازاده های خارج نشین و فتنه های اخیر و غیره نیز باید به مرور مورد باز خوانی قرارگیرد.

🔺هنوز از ۱۶ آذر خیلی نگذشته است؛ جا دارد به مناسبت ۱۶آذر یک جلسه پرسش و پاسخ شفاف و صمیمی با دانشجویان و فعالان فرهنگی برگزار گردد و به سوالات و افکار عمومی پاسخ داده شود و قطعا این حرکت برکات و آثار مثبتی در پی خواهد داشت.

✍️علی الف

💢نقل از کانال حزب الله حوزه ایتا (@howzeh_1357)

💠کانال #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۲۵
جواد جاویدنیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی