دکتر جاویدنیا

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی

دکتر جاویدنیا

این وبلاگ توسط اینجانب جاویدنیا اهل مشهدالرضا (ع) و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی، جرایم رایانه ای و تجارت الکترونیکی است منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

🔴ضرورت #پنجره_واحد جرایم رایانه‌ای و نقش آن در #تحول_قضایی (۱)

🔹فرض کنید یک مجرم رایانه‌ای یک سایت فیشینگ طراحی می کند و طی چند ساعت از طریق آن اطلاعات کارت بانکی هزاران نفر قربانی را در سطح کشور به دست می آورد و موفق می شود از حساب صد نفر ساکن در شهرهای مختلف کشور برداشت کند، طبیعتا هر صد نفر به پلیس فتا و دادسرای محل خود مراجعه می کنند و صد فقره پرونده تشکیل می شود.

🔸چون راهکاری پیش‌بینی نشده است که بلافاصله پس از ثبت اولین مشخصه ارتکاب جرم اعم از آدرس سایت فیشینگ، شماره تلفن، IP، شماره کارت یا شماره حساب، بلافاصله ارتباط پرونده ها را با یکدیگر برقرار کند بنابراین تک به تک فرایندها و استعلامات ضربدر ۱۰۰ انجام می شود.

🔹حال آنکه اگر پنجره واحد راه اندازی شده باشد، به محض اینکه یکی از مولفه ها وارد شده باشد، با وارد کردن مشخصات پرونده های بعدی بلافاصله پرونده ها را ارتباط می دهد و اگر در یک پرونده استعلامی انجام شده باشد، دیگر آن استعلام انجام نخواهد شد.

💠✍️کانال #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia

ادامه در پست بعدی:

http://javidnia.blog.ir/post/511

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۲۰
جواد جاویدنیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی